اسلایدشوزنان

رییس‌جمهور: باید زن‌ستیزی را از جامعه ریشه‌کن کنیم

رییس‌جمهور غنی در مراسم تجلیل از روز جهانی زنان، در ارگ ریاست جمهوری، بر سهم بیشتر زنان در سطح رهبری امور، تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: اگر ما در این مدت فعالان حقوق زن را داشتیم که تلاش‌های شان قابل قدر است، اما در مرحله‌ی آینده، باید شاهد ظهور رهبران زن در تخصص‌ها و مسلک‌های مهم دیگر نیز باشیم.
آقای غنی همچنان گفت: ما از زنان کشور توقع داریم تا دفاع از قانون اساسی، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد را بخشی از وظیفه خود بدانند.
وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که پروسه دولت‌سازی و ملت‌سازی بدون احیای نقش زن افغان به سرانجام نخواهد رسید.
رییس‌جمهور، ضمن اشاره به برخی از مشکلاتی که زنان در جامعه با آن دچار اند، گفت: در شرایط بحران‌زده و بیمار، به زنانی که در بیرون از خانه کار می‌کنند به چشم شکار نگریسته می‌شود و نگاه‌های هرزه فرصت می‌یابند تا حرمت و کرامت زنان را نادیده بگیرند.
آقای غنی در ادامه گفت: در دوره‌های طلایی تمدن اسلامی، زنان نام‌آور مسلمان از خراسان تا بغداد و از مصر تا قرطبه، در فرهنگ و سیاست نقش‌آفرینی می‌کردند.
وی همچنان گفت: منابع اوقافی که گوهرشاد بیگم برای حمایت از مساجد، مدارس و فعالیت‌های هنری فراهم کرده بود بعد از چند قرن هنوز وجود دارند. در آن دوره‌ها، فرهنگ ما دچار هراس و تزلزل نشده بود و فعالیت زنان را خطری بر هویت و بر ارزش‌های خود تلقی نمی‌کرد.
از روز جهانی زنان در حالی در افغانستان نکوداشت به عمل می‌آید که پدیده‌ی خشونت علیه زنان در کشور، بیشتر از سالیان قبل، افزایش یافته؛ مسئله‌ای که نگرانی نهادهای مدافع حقوق زنان را نیز در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا