آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تزریق نخستین واکسین کرونا در کشور؛

رییس‌جمهور: به نام کارکنان صحی منار یادبود ساخته می‌شود

رییس‌جمهور غنی در جریان مراسم تزریق نخستین واکسین کرونا در کشور گفت که تطبیق نخست این واکسین به نیروهای امنیتی، نشانه تعهد دولت و ملت با نیروهای امنیتی است. وی همچنین تاکید کرد که هدایت داده است تا به پاس قدردانی از کارکنان صحی منار یادبود ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری دید، واکسین کرونا برای نخستین بار امروز سه‌شنبه(۵ حوت) در افغانستان و به صورت نمادین به برخی از نیروهای امنیتی، خبرنگاران و کادرهای صحی تطبیق شد. این واکسین که ساخته کشور هندوستان است، قرار است در مرحله اول به نیروهای امنیتی تطبیق شود.
رییس جمهور غنی در این مراسم از شجاعت و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی تشکر کرده و گفت که تطبیق نخست این واکسین به نیروهای مسلح نشانه تعهد دولت و ملت به نیروهای امنیتی و دفاعی ما است.
وی همچنین کارکنان صحی و داکتران را قهرمانان افغانستان خوانده و گفت که هدایت داده است تا به پاس قدردانی از کار و پیکار کارمندان صحی در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، منار یادبود ساخته شود. به گفته او، اسامی کارمندان و داکتران مراقبت‌های صحی به رسم یادبود در این منار نوشته خواهد شد.

رییس جمهور از دولت هند برای کمک واکسین کرونا به مردم افغانستان ابراز قدردانی کرده و گفت که همکاری هند در بخش‌های مختلف مثل اعمار ساختمان پارلمان، بند شاه‌توت و کمک واکسین کرونا، نشانگر این است که مردم افغانستان با مردم هند تاریخ و فرهنگ مشترک دارند.
نخستین محموله واکسین کرونا به تاریخ ۱۹ دلو سال روان از هند به افغانستان رسید. وزارت صحت عامه کشور اعلام کرد که این محموله، حاوی ۵۰۰ هزار دوز واکسین می‌باشد.
با این همه اما، رییس جمهور غنی همچنین در این مراسم تاکید کرد: خطر کرونا رفع نشده است؛ بدبختانه انواع ویروس همیشه در حال بروز است، خود ما باید داکتر خودمان باشیم، پوشیدن ماسک، فاصله گذاری جتماعی را مراعات کنیم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا