آخرین اخبارجهان

رییس‌جمهور ترکیه: قدس عزت و ناموس مسلمانان است

رییس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست«موسسات قدس» اظهار داشت: قدس، اولین قبله مسلمانان، شهر پیامبران، حریم عزت و ناموس مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست موسسات قدس در استانبول تاکید کرد: اولین قبله مسلمانان و شهر پیامبران؛ یعنی «قدس»، حریم عزت و ناموس مسلمانان جهان است.
آقای اردوغان همچمنان گفته است: براساس تعهدمان در قبال قدس؛ چه از جهت اعتقادی و چه میراث تاریخی، برای مبارزه برادران فلسطینی خود در راه عدالت و حقوق اهمیت زیادی قایلیم.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا قدس بار دیگر شهر صلح، آرامش و امنیت باشد.
رییس‌جمهور ترکیه گفت: برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه بدون حل عادلانه مساله فلسطین ممکن نیست. دولت اسرائیل باید به حقوق و تصمیم‌های سازمانهای بین المللی پای‌بند باشد.
اردوغان همچنان ادامه داد: هیچ‌کسی بالاتر از قانون و حقوق نیست، ولی متاسفانه در مسئله فلسطین سال‌ها است که تنها حقوق ابرقدرت‌ها رعایت می‌شود، نه حقوق فلسطینیان.
وی تصریح کرد: هنوز پیش‌نویس طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد در قدس اشغالی منتظر تصویب در مجلس اسرائیل است. هرچند ارایه آن نیز شرم‌آور است. سکوت کشورهایی که همواره به ترکیه درس دموکراسی و آزادی دین و وجدان می‌دهند، در قبال این طرح عجیب است. به اذن الهی اجازه طرح منع اذان در فراز آسمان قدس را نخواهیم داد.
رییس‌جمهور ترکیه خطاب به مقامات اسرائیلی گفت: اگر قومی به ایمان و کیش خود یقین دارد، چرا از آزادی دین و مذهب برای دیگران نگران و می‌هراسند؟ ما مسلمانان در این زمینه نگران نیستیم، زیرا ایمان ما به دین‌مان کامل است.
اردوغان همچنان گفت: من بار دیگر از این جای به سیاستمداران اسرائیل می‌گویم؛ اگر به دین خود باور دارید، چرا از آزادی دین برای مسلمانان و بخش اذان از بلندگوها در هراس هستید؟
گفتنی است که چندی پیش، دولت اسرائیل مصوبه‌ای را خواست به تصویب برساند که از پخش اذان از بلندگوهای مساجد را در غزه با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا