آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

رییس‌جمهور: تغیرات مثبت، خواست شهروندان است


رییس‌جمهور غنی، سند آغاز کار «سند میثاق همکاری‌ها میان افغانستان و امریکا» را رسما در ارگ ریاست جمهوری با حضور مقامات ارشد حکومت، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل و جنرال نیکلسن، فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، امضا کرد.
به نقل از ارگ ریاست جمهوری، آقای غنی از کمک‌های امریکا به افغانستان در عرصه‌های گوناگون سپاسگزاری کرد و گفت که امریکا دوست بنیادی افغانستان است و هر دو کشور برای آینده بهتر کار خواهند کرد.
رییس‌جمهور در جریان امضای این سند گفته است که پیام ما به جامعه جهانی پیام اصلاحات است و هدف ما ایجاد تعییرات مثبت به زندگی مردم می باشد که این خواست شهروندان نیز هست.
در همین حال، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل و جنرال نیکلسن فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان از آغاز کار سند میثاق همکاری‌ها میان افغانستان و امریکا استقبال کردند و روی همکاری‌های مشترک تاکید کردند.
از سوی دیگر، حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت افزوده است که سند میثاق همکاری‌ها میان افغانستان و امریکا، براساس تعهدات دوجانبه شکل گرفته است و هر دو کشور مشترکا در راستای عملی شدن این سند کار خواهند کرد.
گفتنی است که سند میثاق همکاری‌ها میان افغانستان و امریکا، شامل ۲۰۰ تعهد دولت افغانستان است که حکومت جهت عملی شدن این سند به تمام وزارت‌خانه‌ها فرمان داده است که در مطابقت به تعهدات درج شده در سند اجراآت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا