آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس‌جمهور خواستار نظارت دقیق بر عایدات زغال‌سنگ شد


رییس جمهور خواستار نظارت دقیق در مورد مقدار و درآمد حاصل از فروش زغال سنگ شده و گفته است که ما می‌خواهیم معلومات دقیق و جامع در این خصوص داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهوری، روز گذشته(شنبه، ۳۱سرطان) نشستی به منظور بحث روی چگونگی کارکرد تصدی زغال سنگ وزارت معادن و پترولیم، تحت ریاست رییس‌جمهور غنی در ارگ برگزار شد.
در این نشست نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم، اجمل احمدی، مشاور رییس جمهور در امور مالی و بانک‌داری و داوود نورزی، رییس عمومی اداره امور، گزارش و پیشنهادات‌شان‌ را در خصوص تصدی زغال سنگ ارائه کردند.
رییس‌جمهور پس از شنیدن گزارشات و پیشنهادات مرتبط با این موضوع گفت که ضرورت به یک طرح بنیادی بخاطر مدیریت تصدی زغال سنگ است.
وی افزود: از این‌که زغال سنگ افغانستان در زمره زغال سنگ‌های درجه اول جهان است، ما به معلومات جامع در رابطه به مقدار ذخایر زغال سنگ و هم‌چنان ایجاد سیستم شفاف و واضح مدیریت آن نیاز داریم.
گفتنی است که رییس جمهور در نشست دیروز ضمن این‌که بر رهبری شفاف در تصدی زغال سنگ وزارت معادن و پترولیم تاکید کرد، گفت که در دانشگاه پولی‌تخنیک، ظرفیت خوب معلوماتی در خصوص زغال سنگ کشور وجود دارد و باید از آن استفاده صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا