اسلایدشوسیاست

رییس‌جمهور: زمینه برای برگزاری انتخابات فراهم شده‌است

رییس‌جمهور غنی برای برگزاری انتخابات شفاف تاکید کرد و گفت که نه خودم قصد دخالت در روند انتخابات را دارم و نه اجازه دخالت به دیگران را خواهم داد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی که در مراسم افتتاحیه هفتمین سال تقنینی مجلس شورای ملی صحبت می‌کرد، گفت: موانع برگزاری انتخابات برطرف شده و زمینه برای برگزاری انتخابات فراهم است.
وی افزود: برای برگزاری انتخابات، اجماع ملی و اراده دولت وجود دارد، مشکلات سیاسی و اقتصادی آن حل شده و زمینه‌های حقوقی آن به وجود آمده‌است تا انتخابات شفاف در فضای رقابت سالم و آزاد برگزار شود.
رییس‌جمهور تاکید کرد: برگزاری انتخابات یک اراده ملی است، نه خودم اراده دخالت به این اراده ملی را دارم و نه کسی دیگر را اجازه می‌دهم که در روند انتخابات دخالت کرده و شفافیت آن را زیر سوال ببرد.
وی گفت: رهبری دولت افغانستان مصمم است که جلو دخالت‌گران در روند انتخابات را بگیرد تا یک انتخابات شفاف، عادلانه و آزاد که ممثل اراده مردم و ملت ما باشد، برگزار شود.
آقای غنی همچنان ادامه داد: لازم است ما انتخاباتی داشته باشیم که با شفافیت کامل و در فضای رقابت عادلانه، مساویانه و منصفانه میان نامزدها برگزار شود. هیچ‌کس اعم از ولسوال‌ها، فرماندهان پولیس و والیان، حق مداخله در امور انتخابات را ندارند.
رییس‌جمهور همچنان به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری به زمان معینه آن برگزار خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم که این‌بار باز هم انتخابات ریاست جمهوری آینده، مانند انتخابات پارلمانی به تعویق افتاده و یا دچار چالش شود.
آقای غنی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله‌ی صلح و ناامنی‌های موجود در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اکنون ابهامات برای شناخت دوست و دشمن رفع شده و امروز افغانستان نسبت به دشمنان خود شناخت دارد.
وی گفت: افزون بر داعش و هراس‌افکنان خارجی، طالبانی كه كمر به قتل مردم بسته و تخريب کشور را در پیش گرفته‌اند، نیز دشمنان مردم هستند.
رییس‌جمهور تاکید کرد: پیام ما به کسانی که ارده صلح ندارند واضح است؛ ما خواهان پیروزی در این جنگ هستیم و اجازه نمی‌دهیم چند مزدور آینده ملت بزرگ افغانستان را تهدید کنند.
آقای غنی خاطر نشان کرد: امروز افغانستان از هر لحاظ در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرار دارد، با تدابیری که روی دست گرفه شده امیدواریم کشور در یک آینده باثبات و روشنایی قرار بگیرد.
هفتمین سال تقنینی پارلمان در حالی از سوی رییس‌جمهور غنی افتتاح شد که حدود بیشتر از یک سال از زمان قانونی آن گذشته است، اما بنابر دلایلی، دولت موفق به برگزاری انتخابات پارلمانی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا