آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور: صلح با پاکستان در اولویت ما قرار دارد


رییس‌جمهور غنی و فرانک اشتاین‌مایر، رییس جمهور آلمان فدرال در کاخ ریاست جمهوری با هم دیدار کردند.
گفته می‌شود که در این دیدار، روی گفت‎وگو های صلح با طالبان و شبکه حقانی تاکید شده و آقای غنی گفت که طالبان برای صلح فرصت اندک دارند و هرچه زودتر باید تصمیم بگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهوری، بعد از ظهر امروز، محمد اشرف غنی و فرانک اشتاین‎مایر رٶسای جمهور افغانستان و آلمان در ارگ دیدار کردند .
در این دیدار روی اصلاحات در نظام انتخاباتی و روند صلح بحث شده و تاکید گردید که انتخابات در زمان آن انجام شده و روند گفت‎وگو های صلح با مخالفان مسلح دولت ادامه بیابد.
محمد اشرف غنی گفت که صلح با پاکستان در اولویت کاری حکومت حدت ملی قرار دارد و بعد از آن می‎توان به صلح با طالبان رسید چون طالبان رهبری مشخص ندارند و از آن سوی مرز حمایت می‌شوند.
آقای غنی همچنان افزود که طالبان فرصت اندکی برای صلح دارند و باید هرچه زودتر تصمیم خودشان را برای پیوستن به روند صلح بگیرند.
در همین حال رییس‌جمهور آلمان بر حمایت قاطع کشورش از حکومت افغانستان تاکید کرده گفت که آلمان از از روند صلح حکومت افغانستان حمایت کرده و در کنار افغان ها خواهد بود.
رییس جمهور آلمان در حالی بر حمایت کشورش از حکومت وحدت ملی تاکید می‎کند که وضعیت سیاسی در افغانستان در ماه های اخیر به شدت به سوی ثباتی روان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا