آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی: افغانستان با ۲۰ گروه تروریستی مبارزه می‌کند

رییس‌جمهور غنی، در نشست امنیتی مونیخ، خواهان ادامه حمایت جامعه جهانی از تلاش‌های افغانستان برای شکست کامل تروریزم در کشور شد.
رییس‌جمهور همچنان گفت که دولت افغانستان مشغول نبرد با«۲۰ گروه تروریستی» است و از جامعه جهانی خواست از تلاش‌های دولت تا شکست کامل تروریزم در کشور حمایت کند.
به نقل از بی بی سی، رییس‌جمهور غنی که در نشست امنیتی مونیخ در آلمان صحبت می‌کرد، گفت: ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در سال ۲۰۰۱ برای جلوگیری از تکرار«حادثه یازدهم سپتمبر» به افغانستان آمد و با آنکه این کشور پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده، ولی اکنون ۲۰ گروه تروریستی مشغول بر هم‌زدن صلح و امنیت افغانستان است و به همین دلیل کارهای زیادی باقی است که حمایت جهان را می‌طلبد.
وی افزود که افغانستان در خط اول مبارزه با تروریزم قرار دارد و ما نه تنها مشغول نبرد برای آزادی خود هستیم، بلکه این جنگ برای امنیت جهان است.
آقای غنی بار دیگر تاکید کرد: با آنکه دو سال پیش بیشتر تحلیلگران‌ فروپاشی و سقوط دولت را پیش‌بینی می‌کردند، ولی نیروهای امنیتی کشور به دشمنان اجازه ندادند که به هیچ‌ یک از اهداف استراتژیک شان برسند و مخالفان دولت هیچ ولایتی را در اختیار خود ندارند.
وی تصریح کرد: جنگ افغانستان، جنگ داخلی نیست، زیرا جنگ داخلی در نتیجه اختلافات سیاسی بروز می‌کند. این جنگ تروریستی است، جنگ مواد مخدر و جنگ اعلام‌ناشده میان دو کشور است.
رییس‌جمهور غنی، پیش از این نیز گفته بود که میان افغانستان و پاکستان جنگ اعلام‌ناشده جریان دارد.
گفتنی است که آقای غنی، در سخنرانی دیروز خود نیز به طور مفصل به موضوع حمایت دولتی از گروه‌های تروریستی پرداخت و خواهان آن شد تا جامعه جهانی، کشورهای را که از تروریزم حمایت می‌کنند«منزوی» کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا