آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

در مراسم تجلیل از ۲۶ دلو

رییس‌جمهور غنی بار دیگر طالبان را به صلح فراخواند

رییس‌جمهور غنی، بار دیگر مخالفین مسلح دولت را به«صلح» فراخواند و تاکید کرد: طالبانی که فکر مستقل دارند، صدای شان می‌کنم که بیایند و در آبادی وطن سهیم شوند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهورغنی، در محفلی به مناسبت بیست‌و هشتمین سالروز شکست ارتش سرخ شوروی در افغانستان، گفت که هرگز اجازه نفاق‌افکنی را به سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه و گروه‌های تروریستی نخواهیم داد.
رییس‌جمهور غنی با اشاره به جنگ‌های خونینی که در افغانستان وجود داشته، افزود: رمز موفقیت در جبهه‌های جنگ با شوروی برای آزادی و دفاع از افغانستان، اتحاد سراسری بین اقوام، شیعه و سنی بود.
آقای غنی همچنان گفت: جهاد افغانستان، نبرد سلحشورانه‌ای بود که باعث افتخار مردم این کشور در سطح جهان شد، زیرا اثری از تروریزم، انتحار و یا کشتار مردم در آن دیده نمی‌شد.
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: جهاد با شوروی بخاطر مقام یا قدرت نبود، بلکه برای آزادی و آبادی افغانستان صورت گرفت، تا این سرزمین برای ساخت مدارس و یا بزرگ‌راه به کمک بیگانگان نیازی نداشته باشد.
آقای غنی ضمن تاکید بر وحدت و همدلی مردم افغانستان، بار دیگر از گروه طالبان خواست که دست از جنگ بردارند و همانند حزب اسلامیِ گلبدین حکمتیار، به روند صلح بپوندند.
این چندمین‌بار است که حکومت افغانستان، گروه طالبان را به امر صلح دعوت می‌کند، اما دیده شده که تاهنوز اثری نداشته و این گروه همچنان در موضع جنگ مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا