اسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی حکومت‌های قبلی را قرضدار بامیانی‌ها دانست


رییس‌جمهور غنی، امروز( پنجشنبه، ۲۸ ثور) طی یک سفر رسمی به ولایت بامیان سفر کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور، هدف از سفرش به بامیان را، افتتاح سرک یکاولنگ- دره‌صوف عنوان کرده و از مسئولین خواست تا در راستای هرچه زودتر تطبیق این پروژه همکاری همه‌جانبه کنند.
آقای غنی، از معاون ریاست‌جمهوری خواست تا در تطبیق این پروژه بزرگ و ملی همکاری همه‌جانبه داشته باشند و در جریان تطبیق این پروژه نظارت مستقیم داشته باشند.


رییس‌جمهور تاکید کرد، تا ۴۵ روز دیگر نیز شاهد افتتاح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های برق با ظرفیت ۲۲۰ کیلوولت در ولایت بامیان خواهیم بود.
وی افزود، حکومت‌های قبلی از ولایت بامیان قرض‌دار هستند و ما می‌خواهیم قرض‌ حکومت‌های قبلی را به مردم ولایت بامیان باز گردانیم.
وی تصریح کرد، آزادسازی بامیان از زندان جغرافیایی یکی از وعده‌های کمپاین انتخاباتی من بود که امروز به آن عمل کردم و پروژه بزرگی با لقب(دهیلز شمال به جنوب) را به بامیان اختصاص دادیم.
از سوی هم محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز گفت: دولت افغانستان تلاش دارند تا پروژه‌های زیربنایی زیادی را در سراسر کشور تطبیق کنند، اما تطبیق پروژه‌های زیربنایی مستلزم زمان زیادی خواهد بود.
وی افزود: پروژه‌های زیربنایی از قبیل اعمار سرک‌ها و پروژه‌های برق و کار در بخش معارف این ولایت از جمله بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که در ولایت بامیان در این دور ریاست‌جمهوری تطبیق خواهد شد.
آقای دانش، از وزارت فواید عامه کشور خواست تا در تطبیق این پروژه نظارت مستقیم داشته و تمام استانداردها و معیارات بین‌المللی در نظر گرفته شود.
سرک یکاولنگ-دره‌صوف که هزینه آن از طرف بانک انکشاف آسیایی با هزینه ۲۰۴.۹ میلیون دالر امریکایی به طول ۱۷۸ کیلومتر، تمویل می‌گردد، قرار است کار آن در ۱۲۷۸ روز توسط شرکت سرک‌سازی دولتی چین، تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا