آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس‌جمهور غنی: هر کشوری که از طالبان حمایت می‌کند، اشتباه کرده‌است

رییس‌جمهور غنی پس بازگشت از کشورهای استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور، پس از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با رسانه‌ها حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی در این نشست ابراز خوشبینی کرد که او در سفرش دستاوردهای خوبی را برای حکومت و مردم افغانستان داشته‌است.

آقای غنی افزود که در حال حاضر افغانستان با چالش‌های عمده چون جنگ با تروریزم، موادمخدر و فساد اداری مواجه است که البته بخشی از این جنگ را موادمخدر شکل می‌دهد.

وی به صراحت عنوان کرد که که جنگ کنونی، جنگ افغانستان نه بلکه جنگ بالای افغانستان است و گروه‌های تروریستی و حامیان‌اش می‌کوشند تا افغانستان را به پایگاه بی‌ثباتی در جهان تبدیل کند.

آقای غنی در خصوص کشورهای حمایت‌کننده طالبان اشاره کرد: هر کشوری که از دشمنِ دشمن، حمایت می‌کند، در واقع آن کشور اشتباه کرده‌است.

رییس‌جمهور وضاحت داد که باید نوعیت جنگ افغانستان تشخیص شود که یک بخش آن جنگ با تروریزم است و بخش دیگر آن جنگ با موادمخدر.

آقای غنی از جامعه جهانی خواست که مبارزه با موادمخدر باید در مقررات بین‌المللی درج شده و از این طریق باید مبارزه با مافیای موادمخدر جدی گرفته شود.

آقای غنی که برای گسترش همکاری‌ها به کشورهای استرالیا، اندونیزیا و سنگاپور سفر کرده‌است، ابراز امیدواری کرد که از تجربیات این سه کشور برای پیشرفت افغانستان استفاده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا