اسلایدشوافغانستان

رییس‌جمهور: ما می‌توانیم سال نو را به سال متفاوت تبدیل کنیم

رییس جمهور غنی، سال نو جدید خورشیدی را به ملت افغانستان تبریک گفته و ابراز امیدواری کرده است که این سال سرآغاز تحولات امیدوار کننده در عرصه‌های امنیتی، انکشافی و فرهنگی در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دید؛ رییس‌جمهور در بخشی از پیامش گفته است:« نوروز فرصتی است تا خستگی‌ها و افسردگی‌ها را پشت سر گذاریم و همگام با طبیعت که جلوه‌زار نشانه‌های الهی در آفاق هستی است، ما نیز به تحولات ثمرخیز آغوش باز کنیم و از این راه صحفه تازه‌ای در زندگی فردی و اجتماعی خود بگشاییم.

در پیام همچنان آمده است:« ما می توانیم تصمیم بگیریم تا سال نو را به سال متفاوت تبدیل کنیم، سالی که در آن نقشه های شوم دشمنان این کشور نقش بر آب شود.»

آقای غنی افزوده است:« ما می توانیم جلو تلاش‌هایی را بگیریم که یأس و دلسردی می‌پراکنند و خبر از مرگ و ویرانی می‌دهند؛ و بجایش امید، تحرک، نشاط و خوشبینی به آینده را به جامعه خود ارمغان کنیم.»

متن پیام رییس‌جمهور غنی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

هموطنان گرامی!

برادران و خواهران عزیز

فرارسیدن سال جدید هجری شمسی را به یکایک شما تبریک گفته و آرزو می‌کنم که این سال سرآغاز تحولات امیدوارکننده در عرصه‌های امنیتی، انکشافی و فرهنگی در میهن عزیز ما باشد.

نوروز فرصتی است تا خستگی‌ها و افسردگی‌ها را پشت سرگذاریم و همگام با طبیعت که جلوه‌زار نشانه‌های الهی در آفاق هستی است، ما نیز به تحولات ثمرخیز آغوش باز کنیم و از این راه صفحه تازه‌ای در زندگی فردی و اجتماعی خود بگشاییم.

ما می‌توانیم با استفاده از بهار طبیعت و دامن‌گستردن سبزی و طراوت در صفحه صفحه‌ی آن، به زندگی خود طراوت و تازه‌گی ببخشیم، روابط خود را با اعضای خانواده، با اقارب و با دوستان خود، رنگ و روی تازه بدهیم و پیوندهای ارزشمند را عمیق‌تر و استوارتر بگردانیم.

قدرمنو وطنوالو!

موږ هر یو کولای شو چې د ګران وطن په جوړولو کې برخه واخلو. د نیالګیو ایښودل، کروندو ته اوبه ورکول، د ونو او بوټو خدمت، د مکتب جوړول،د روغتون ابادول، د یوه سړک په رغولو کې شریکېدل یا د کلي او کوڅې په پاکي کې برخه لرل، دا ټول د خیر عملونه دي چې د خدای مخلوق ته یې ګټه رسېږي او وطن ورسره ابادېږي. زموږ دین له موږ څخه خیر او نیکي غواړي.

اوس چې الله تعالی په یوه بل کال کې د ژوند کولو فرصت راکوي، د دې فرصت باید شکر ادا کړو او د ژوند په مختلفو ساحو کې د خیراو بهتري لپاره زیار وباسو. زموږ خلک طبعا غواړي چې په امن کې اووسي، اقتصاد یې بهتره شي، اولادونه یې سبق ووایي او روښانه آینده ولري. دا یوازې د امنیتي، دفاعي قواوو نه بلکې زموږ ټولو وظیفه ده چې د کار، زحمت او ښه سلوک په ذریعه، له شر او ناامنۍ سره مبارزه وکړو او د امېد، خوشبینۍ او خوشحالۍ رڼا خپره کړو.

ما می‌توانیم تصمیم بگیریم تا سال نو را به سالی متفاوت تبدیل کنیم، سالی که در آن نقشه‌های شوم دشمنان این کشور نقش بر آب شود، و آرزوهای مردم ما برای پیشرفت، ترقی و امنیت دست‌یافتنی‌تر گردد. ما می‌توانیم جلو تلاش‌هایی را بگیریم که یأس و دلسردی می‌پراکنند و خبر از مرگ و ویرانی می‌دهند؛ و بجایش امید، تحرک، نشاط، و خوشبینی به آینده را به جامعه‌ی خود ارمغان کنیم.

این بر دوش همه‌ی ماست، ملت و دولت، شهری، روستایی و کوچی، سیاست‌مدار و فرهنگی، کارگر و کارفرما، و هرکسی که سهمی در زندگی اجتماعی دارد، تا امید، عزم، اراده، همت، و باورمندی را ترویج و تعمیم ببخشیم، باورمندی به خود، به نیروهای دفاعی و امنیتی خود، به تلاش‌های مسئولان خود، به نتیجه‌بخشی فعالیت‌های سودمند خود و به هر گام مثبتی که برای آینده مردمان این آب و خاک برداشته می‌شود.

ما باید از مسجد و مکتب، از رادیو و تلویزیون، از روزنامه و جریده، و از تریبون‌های سیاسی و فرهنگی یکصدا این پیام را بدهیم که اراده‌ی این ملت در برابر جنایت و وحشی‌گری سست نمی‌شود، و کسانی که می‌خواهند اراده و عزم مردم ما را به آزمون بگیرند سرانجامی جز سرشکستگی نخواهند داشت، و ما به توفیق الهی راه خود را از میان همه‌ی موانع بسوی آینده‌ای تابناک‌تر باز خواهیم کرد.

په تېر کال کې که څه هم د شر او ګمراهي پلویانو خپل ټول کوښښ وکړ چې ګران هیواد ناارامه وساتي، د خدای د مخلوق وینې وبهوي او د وطن میندې او خویندې غمجنې او پریشانه کړي، خو، د دې باوجود، زموږ ځوانانو د ژوند په هر ډګر کې وطن ته ویاړونه وګټل او د امېد او خوشحالۍ مشالونه یې بل کړل. که زموږ سرتېرو د وطن او وطنوالو په دفاع کې حماسې رامنځ ته کړې، نو د علم او معارف په ساحه کې هم د دې خاورې لوڼو او زامنو نوي پرمختګونه وکړل. دغه راز، ځوان ورزشکاران مو له نړیوالو ډګرونو څخه وطن ته ډک لاسونه راستانه شول. زموږ د کرکټ ملي ټیم په تیر کال کې د دغه ورزش په تاریخ کې نوي ریکارډونه ثبت کړل. د ګران وطن کسبګر، بزګران، تاجران او ټول اقشار، له مشکلاتو سره سره،  په عظیم همت او بې سارې جذبه په کار او هڅو بوخت دي او د دوی د هڅو په برکت د هیواد په ګوټ ګوټ کې د ښه ژوند په لور حرکت وینو. زه ټولو وطنوالو ته چې د ژوند په مختلفو ساحو کې یې ویاړونه ګټلي دي مبارکي وایم او په نوي کال کې یې د لا زیاتو بریاوو ارزو کوم. نوی شمسي هجري کال دې ټولو ته بختور وي.

آمین یا رب العالمین

زنده باد افغانستان

تل دې وي افغانستان

یشه سن افغانستان

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا