آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس‌جمهور: هرات قطب انكشاف آينده كشور است


كارخانه نساجي طلاي سفيد افغان، روز گذشته از سوي رییس‌جمهور غنی در شهرك صنعتي ولايت هرات به بهره‌برداري رسيد.
اين كارخانه مهم‌ترين و بزرگ‌ترين كارخانه توليد تار در هرات است كه بخش قابل ملاحظه‌‌ی از توليدات آن به كشورهاي منطقه و جهان صادر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحيمي، والي ولايت هرات گفت: اين كارخانه با سرمايه اضافه از شش ميليون دالر امريكايي توسط سكتور خصوصي ساخته شده است كه زمينه كار را به سه صد تن از جوانان فراهم ساخته است.
والي هرات، از افزايش سرمايه‌گذاري، افتتاح سي كارخانه جديد و توسعه شصت خط توليدي ديگر در دو سال گذشته در اين ولايت خبر داد.
وی در ادامه از رييس‌جمهور و مقامات مركزي خواستار سرمايه‌گذاري در زيربناها و منظوري تشكيلات نيروهاي امنيتي هرات شد.
آقای رحیمی تاكيد کرد كه بستر مناسب سرمايه‌گذاري و انكشاف صنايع در هرات وجود دارد.
از سوی دیگر، رییس‌جمهور غنی نيز نقش سرمايه‌گذاران هرات را در تاريخ اقتصادي كشور درخشان عنوان كرد و تاكيد نمود كه هرات هيچ‌گاه نابود نخواهد شد، بلكه هميشه درخشش داشته و دوباره قطب صنعتي و ترقي كشور مي‌شود.
رییس‌جمهور افزود: ولايت هرات قطب انكشاف آينده كشور است، سلما از يك آرزو به يك واقعيت بدل شد، ساير بندهاي هرات انشالله آباد خواهد شد.
آقای غنی از افتتاح مرحله سوم خط آهن هرات خواف در هفته‌هاي آينده خبر داد و گفت: چند هفته بعد شاهد افتتاح خط آهن مي‌باشيم و با تركمنستان به توافقه رسيده‌ايم تا خط آهن هرات تورغندي تمديد شود.
وی در ادامه تاکید داشت كه افغانستان بايد به يك مملكت صادر كننده تبديل شود.
از سوی هم حمیدالله خادم، رییس اتاق صنعت هرات، نيز از رشد و توسعه سی کارخانه جدید طی سال روان در شهرك صنعتي خبر داد و افزود: با افتتاح این کارخانه‌ها ده‌ها هزارجوان به شغل دايمي دست يافتند.
گفتنی است که اين دومين سفر رييس‌جمهور به هرات در يك ماه گذشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا