آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

رییس‌ جمهور ایران: حضور امریکا در هیچ جای امنیت ساز نبوده/ دولتی باید در افغانستان مستقر شود که با رای مردم بیاید

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در مصاحبه‌ای نسبت به اوضاع افغانستان ابراز نظر کرده و بر استقرار دولتی تاکید کرد که برخاسته از رای مردم باشد.


به نقل از فارس، رییس جمهور ایران شنبه‌شب(۱۳سنبله) در گفت‌وگویی تلویزیونی در پیوند به اوضاع افغانستان گفت که کشورش از دولتی که برخاسته از آرای مردم باشد، حمایت خواهد کرد.
رییسی تاکید کرد که دولت‌های جهان و منطقه بگذارند تا مردم افغانستان خود در مورد نظام و سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.
رییسی: افغانستان جراحت بزرگی برداشته است با ظلمی که امریکا و کشورهای بیگانه نسبت به آن انجام داده‌اند. حضور امریکا در هیچ جای دنیا امنیت‌ساز نیست.
رییس جمهور ایران افزود: دولتی باید در افغانستان مستقر شود که با رای مردم باید باشد. از دولتی که برخاسته از رای مردم افغانستان باشد، حمایت می‌کنیم.
آقای رییسی با اشاره به حضور بیست ساله امریکا در افغانستان افزود که «افغانستان با ظلم امریکایی ها جراحت بزرگی برداشته است. امروز مجامع بین المللی اعلام می کنند بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی دچار مجروحیت شده اند. امروز ۳ میلیون افغانستانی در ایران مهمان هستند که دچار آسیب شده‌اند. حضور امریکایی ها موجب تضییع حقوق بسیاری از افغانستانی‌ها شده است».
او در خصوص تامین امنیت در افغانستان گفت «امنیت افغانستان امنیت ماست و اولویت ما ارتباط با همسایگان است».
وی تصریح کرد: با بیش از ۵۰ مسئول کشورهای مختلف ارتباط و گفت‌وگو داشته‌ام و این تعامل ادامه خواهد داشت. دولت های دیگر اجازه دهند مردم افغانستان برای خودشان تصمیم بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا