آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

رییس‏ جمهور: اعتماد میان کابل و اسلام‌آباد به وجود آید


رییس‏ جمهور غنی روز گذشته در دیدار با لوی درستیز اردوی پاکستان که در ارگ ریاست جمهوری صورت گرفت، تاکید کرده است که فضای اعتماد میان کابل و اسلام‌آباد به منظور نابودی هراس‌افکنان در منطقه به وجود آید.
به نقل از ارگ ریاست‏ جمهوری، رییس‌ جمهور غنی این سفر هیئت پاکستان را فصل جدیدی برای همکاری میان دوکشور عنوان کرده و آن را در شرایطی که فرصت‌های همکاری خوبی ایجاد شده است، مهم پنداشته است.
در همین حال، این مقام ارشد نظامی اسلام‌آباد تعهد سپرد که کشورش به هرگونه همکاری در راستای مبارزه با تروریزم که تهدید مشترک می‌باشد، آماده است.
رییس‌ جمهور غنی تاکید کرد که تیم کاری دو جانب گام‌های بعدی را در سکتورهای مختلف بردارند تا چارچوب واضح همکاری همه‌جانبه به خاطر تامین صلح و ثبات در منطقه تدوین و گام‌های عملی در این راستا برداشته شود.
وی بر ایجاد سیستم نظارتی و زمان‌بندی شده برای هریک از تعهدات طرفین تاکید کرد.
رییس‏ جمهور غنی، خطاب به لوی درستیز پاکستان خاطرنشان کرده است که ما منحیث مسئولان، دَین تاریخی داریم تا برای مردم خود کار کنیم و از فضای به وجود آمده به نفع هر دو کشور و منطقه استفاده کنیم.
گفتتی است که در دیدار هر دو جانب تاکید کردند که باید اسیر گذشته نشوند و با توجه به شرایط حاضر نیاز جدی است تا آینده‌نگر باشند.
دیدار رییس‏ جمهور غنی با لوی درستیز پاکستان در حالی صورت می‌گیرد که هر دو کشور روابط گرامی با هم ندارند و کابل همواره اسلام آباد را به حمایت از تروریزم متهم کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا