آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس‏ جمهور غنی با وزیر خارجه هند دیدار کرد


رییس ‏جمهور غنی، در سومین روز سفرش به ایالات متحده امریکا بعد از ظهر روز گذشته در اقامتگاه‌اش با خانم سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند دیدار کرد است.
به نقل از اعلامیه ارگ، دراین دیدار، رییس‌ جمهور غنی، هند را دوست افغانستان خواند و از همکاری‌های آن کشور به افغانستان در عرصه‌های مختلف قدردانی کرده ست.
در همین حال، هر دو جانب روی امنیت منطقه، مبارزه با تروریزم و گسترش همکاری‌های تجارتی میان افغانستان و هند بحث و تبادل نظر کردند و همچنان استراتژی جدید ایالات متحده امریکا را برای ثبات منطقه مهم دانستند.
رییس‌ جمهور غنی گفته است که داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه در جریان سفر قریب‌الوقوع خود به هند، با تاجران و سرمایه‌گذاران هندی در مورد فرصت‌ها سرمایه‌گذاری در افغانستان، انکشاف زراعت، سرمایه‌گذاری بشری، مدیریت آب و انکشاف دهلیز هوایی میان دو کشور، بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
از سوی هم، وزیر خارجه هند، تلاش‌های حکومت افغانستان به خصوص رییس‌ جمهور غنی را در راستای همکاری‌های اقتصادی منطقوی مورد ستایش قرار داد و فرصت‌های همکاری‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی را برای ثبات و انکشاف منطقه مهم خواند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا