آخرین اخباراجتماعافغانستان

رییس اجرایی از برخورد جدی با عاملان آلودگی هوا خبر داد

رییس اجرایی حکومت می‌گوید که با عاملان آلودگی هوا در شهر کابل برخورد جدی خواهد شد. او به نهادهای مسئول دستود داده که با متخلفان برخورد جدی و قانونی شود.


به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ای ریاست اجرایی امروز یکشنبه( ۸ جدی) منتشر کرده، آمده‌ است که داکترعبدالله عبدالله در جلسه کمیته مبارزه با آلودگی هوا تاکید کرده که آلود‌گی هوا زند‌گی مردم را با خطر مواجه کرده و باید در مقابل کسانی‌که حیات مردم را تهدید می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.
در اعلامیه آمده که او به اداره محیط زیست دستور داده است تا اقدامات عملی را برای مهار آلود‌گی هوای پایتخت تسریع کند.
بر بنیاد این اعلامیه، عبدالله همچنین از اداره ملی محیط زیست خواسته‌ است که برای فراهم‌آوری صافی‌های تصفیه هوای کابل هرچه زودتر دست به کار شود و تا چند روز دیگر باید وضعیت بهبود یابد.
با این حال، مسئولان اداره محیط زیست در این نشست، استفاده از زغال‌سنگ، تیل‌ بی‌کیفیت و چرم را از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای کابل عنوان کرده‌اند.
معاون این اداره گفته است که در همکاری با وزارت‌خانه‌های مربوطه، طرح جلوگیری عوامل آلوده‌کنند‌ه هوا را به صورت جدی روی دست گرفته است.
به گفته او، به مراکز تجارتی و شهرک‌های رهایشی ابلاغیه داده شده ‌است تا هرچه زودتر صافی‌های تصفیه هوا نصب کنند تا از آلود‌گی بیش‌تر جلوگیری شود.
این اداره عرضه ارزان گاز از سوی اداره نفت و گاز، توزیع ماسک و آگاهی‌دهی از آلود‌گی هوا را از برنامه‌های کوتاه مدتی خوانده که برای کاهش آلود‌گی هوا در پایتخت روی دست گرفته شده است.
این در حالی است که در یک ماه اخیر شهر کابل در صدر فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار داشته‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا