آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

رییس اداره احصاییه در پیوند به درج فارسی به عنوان زبان خارجی به مجلس فراخوانده شد

گزارش‌ها می‌رساند که احمد جاوید رسولی رییس اداره ملی احصاییه و معلومات به جلسه عمومی مجلس نمایندگان احضار شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، خان آقا رضایی عضو و رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان امروز یکشنبه(۱۳ میزان) گفته است که احمد جاوید رسولی رییس اداره ملی احصاییه و معلومات برای ارائه توضیحات در مورد درج زبان فارسی در فورم دریافت شناس‌نامه‌های برقی به عنوان «زبان خارجی» به مجلس نمایندگان فراخوانده شده است.
آقای رضایی گفته است: «جاوید رسولی رییس اداره احصاییه به ‌جلسه عمومی مجلس نمایندگان خواسته شد تا در مورد درج زبان فارسی در شناس‌نامه‌های برقی به‌عنوان «زبان خارجی» به ‌نمایندگان مردم پاسخ و وضاحت دهد».
آقای رسولی پنجشنبه گذشته با شرکت در نشستی خبری گفته بود که سیستم شناسنامه الکترونیکی در سال ۱۳۸۹ توسط وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی از طریق یک شرکت خصوصی اساس‌گذاری شده است که درج زبان‌ها در سیستم، تحت گزینۀ زبان‌های خارجی بر اساس کدهای زبان‌ها (ISO-639) سازمان بین‌المللی استندردسازی (ISO) قبلاً صورت گرفته است.
گفتنی است که رییس اداره ملی احصاییه و معلومات پس از آن به مجلس نمایندگان احضار می‌شود که گزارش‌ها در مورد درج شدن «زبان فارسی» در فورم دریافت شناسنامه‌های برقی به عنوان «زبان خارجی»، موجب اعتراضات گسترده در شبکه‌های اجتماعی شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا