آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس امنیت ملی از تلاش طالبان برای انتقال رهبری شان به داخل افغانستان خبرداد

رییس عمومی امنیت ملی می‌گوید گروه طالبان جغرافیای جنگ را در ولایت‌های جنوب و جنوب‌غرب کشور گسترده کرده و هدف شان انتقال رهبری این گروه به داخل خاک کشور است.
به گزارش خبرگزاری دید، احمد ضیا سراج رییس عمومی امنیت ملی کشور امروز دوشنبه(۱۵ جدی) در نشست مجلس نمایندگان کشور گفت: گروه طالبان در دو ماه گذشته جغرافیای جنگ را در ولایت‌های جنوب و جنوب‌غرب کشور گسترده کرده است.

سراج می‌گوید هدف از این تلاش‌ها این است که «رهبری و کمیسیون شان را از پاکستان به داخل خاک کشور انتقال دهند»؛ زیرا به گفته او، «اکثریت اعضای طالبان وقتی می‌خواهند از کراچی و اسلام‌آباد به دوحه بروند، طبیعی است که عذاب وجدان می‌کشند».
او در این مورد افزود: «این‌ها (طالبان) در تلاش استند تا برای رهبری شان در داخل خاک افغانستان جای پای پیدا کنند که تا امروز تلاش‌های‌شان ناموفق بوده است».
رییس عمومی امنیت ملی همچنان از پلان گروه طالبان بالای ولایت ننگرهار خبر داده و گفت: تحرکات جدی شان نشان می‌دهد که این‌ها (طالبان) پلان بسیار جدی بالای ولایت ننگرهار دارند.» اما به گفته او، «در این مورد تدابیر جدی نیز از سوی حکومت روی دست گرفته شده است».
سراج در حالی از تحرکات طالبان در ولایت‌های جنوب خبر می‌دهد که درگیری میان نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندهار، هلمند و ننگرهار افزایش یافته است. در آخرین مورد، وزارت دفاع ملی کشور اعلام کرد که ۳۸ جنگجوی طالب در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های ژیری و ارغنداب ولایت قندهار کشته شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا