آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمدسته بندی نشدهسیاست

رییس امنیت ملی: طالبان به کمک پاکستان قصد تصرف چند ولایت را دارند

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی روز گذشته در نشست استجوابیه با نمایندگان مجلس، گفته است که طالبان به کمک پاکستان قصد دارند چند ولایت را تصرف کرده و مرکز رهبری شان را به افغانستان منتقل کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، احمدضیا سراج سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی روز گذشته در نشست استجوابی کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفته که طالبان با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.
سراج گفته که طالبان با پشتیبانی پاکستان در صدد انتقال رهبری‌شان از این کشور به افغانستان هستند و از این رو می‌خواهند یکی یا دو ولایت را زیر تسلط بیاورند.
او با تاکید بر دست داشتن طالبان در حمله‌های اخیر در کابل و ننگرهار گفت که این گروه رابطه‌اش با گروه‌های هراس‌افکن جهانی را همچنان مستحکم نگه داشته است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان در بسیاری از نقاط کشور روی داده که در نتیجه آن ده‌ها تن از نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده است.
دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) روز گذشته در گزارشی درباره افزایش شمار غیرنظامیانی که به دست نیروهای امنیتی و اعضای طالبان کشته می‌شوند، هشدار داده و گفته هر دو طرف قوانین جنگی را نقض کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا