آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار رییس جمهور غنی با تادامیچی یاماموتو در محور روند صلح

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با تادامیچی یوماموتو نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور با تادامیچی یوماموتو نمایندۀ خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که در ارگ انجام شد و سفرای بریتانیا، سویدن و فنلند نیز حضور داشتند، هر دو جانب در مورد پروسۀ صلح افغانستان و نقش و حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، بحث و تبادل نظر کردند.
تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سازمان ملل متحد برای افغانستان گفت که حکومت افغانستان باید از حضور زنان در مذاکرات، تفاهم، دیالوگ و نشست‌های مربوط به پروسۀ صلح، حمایت قوی نماید.
در مقابل، رییس جمهور غنی در رابطه به تعهد حکومت در پنج سال گذشته در زمینه حضور زنان در تمام سطوح حکومتداری صحبت کرد و از ابتکار حکومت افغانستان برای برگزاری اولین لویه جرگه زنان یادآور شد.
رییس جمهور غنی از حضور ۳۰ در صد زنان که اعضای لویه جرگه مشورتی صلح را تشکیل می‌دادند، نیز یادآوری نمود و گفت که اکثر کمیته‌های این جرگه را خانم‌ها ریاست کردند.
وی از حضور گستردۀ زنان در کابینه و ادارات مختلف به شمول سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد ابراز امتنان کرد و تاکید ورزید که حکومت به تقویت نقش زنان در عرصه‌های مختلف حکومت‌داری تعهد دارد.
فرستاده ویژه ملل متحد برای افغانستان در حالی با ریییس جمهور غنی دیدار داشته که پیش از آن با حامد کرزی و داکتر عبدالله عبدالله نیز دیدارهایی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا