آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

رییس جمهور ایران از تشکیل سازمان مهاجران خبرداد

خبرگزاری دید: سید ابراهیم‌ رییسی رییس جمهور ایران از تشکیل سازمان مهاجران خبر داده و می‌گوید که این سازمان برای رسیدگی به امور اتباع خارجی ایجاد خواهد شد.


به نقل از فارس، رییس جمهور ایران در جریان یک سفر داخلی، گفته که برای ساماندهی مسایل اتباع خارجی نیاز است که سازمان مهاجران تشکیل شود تا آن طور که ضرورت است به مسایل مهاجران رسیدگی شود.
روز گذشته نیز رییس جمهور رییسی در دیدار «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در مورد مهاجرت افغانستانی‌ها به کشورهای اروپا گفت: قریب به ۴ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند و از آنها پذیرایی می‌شود. کشورهای غربی وعده‌های زیادی برای کمک به مهاجران افغانستانی دادند اما هیچ کمکی به آنها نکردند.
رییس جمهور ایران کمک به مهاجران افغانستانی توسط ایران را یک وظیفه انسانی و اسلامی دانست و در این‌باره، اظهار داشت: مهاجران افغانستانی را چه بخواهند در ایران بمانند یا بخواهند از ایران عبور کنند حمایت می‌کنیم.
رییسی تأکید کرد: ثمره دو دهه حضور ناتو و امریکا در افغانستان قتل، جنایت، خونریزی و درماندگی مردم افغانستان است. بیش از ۳۰ هزار کودک افغانستانی در نتیجه حضور امریکایی‌ها در افغانستان معلول شده‌اند.
رییس جمهور ایران بر اداره افغانستان توسط مردم این کشور تأکید کرد و خاطر نشان کرد: افغانستان باید توسط یک دولت مستقل اداره شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا