آخرین اخبارجهانسیاست

رییس جمهور ایران در دیدار با رییس ارتش پاکستان بر امنیت مرزی تاکید کرد

خبرگزاری دید: ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در دیدار جنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان ضمن تاکید بر امنیت مرزها، از راهبرد دولتش مبنی بر تبدیل مرزهای امنیتی به اقتصادی و توسعه بازارچه‌های مرزی خبر داده است.

به نقل از فارس، ابراهیم رییسی امروز یکشنبه (۲۵ سرطان) در دیدار جنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان، ضمن تاکید بر راهبرد ایران مبنی بر تبدیل مرزهای امنیتی به مرزهای امن و اقتصادی، توسعه بازارچه‌های مرزی و همکاری‌ها در بخش انرژی را از راه‌های تحقق این راهبرد دانست و بر فعالیت بیشتر هر دو کشور برای تسریع در تحقق این امر تاکید کرد.

رییس جمهور ایران با بیان اینکه تقویت روابط با کشورهای همسایه، همسو و مسلمان از اولویت‌های سیاست خارجی کشورش است، به اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرای توافقات فیمابین موجب ارتقای بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان و به تبع آن ارتقای سطح روابط سیاسی دو همسایه خواهد شد.

جنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با تجلیل از سیاست ایران مبنی بر تقویت روابط با همسایگان بخصوص پاکستان آن را فرصتی بسیار با ارزش برای جهان اسلام دانست.

فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به مرز مشترک طولانی دو کشور و ظرفیت بالای تبادلات مرزی، گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری و مرزی دو کشور را موجب ارتقای شرایط امنیتی دانست و اظهار داشت: توافقات خوبی برای افزایش سطح امنیت در مرزهای مشترک حاصل شده و تلاش ما بر تسریع در اقدامات در حال انجام برای ایجاد امنیت پایدار متمرکز است.

در همین حال، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل نیروهای سپاه پاسداران ایران در دیدار فرمانده ارتش پاکستان گفته که «با گسترش همکاری‌ها به حیات تروریست‌ها پایان می‌دهیم».

سلامی افزوده: سپاه این آمادگی را دارد که با مشارکت و همکاری ارتش پاکستان، مرزهای دو کشور را از وضعیت امنیتی عبور داده و به مرزهای اقتصادی تبدیل کند.

گفتنی است که مرزهای ایران و پاکستان گذرگاه قاچاق بران مواد مخدر و عبور و مرور غیر قانونی پناهجویان است و اخیراً گواه درگیری نیز بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا