آخرین اخباراسلایدشوایرانخبر های مهمسیاستمنطقه

رییس جمهور ایران در مراسم تجلیل انقلاب اسلامی: باید به همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم

سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در مراسم ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی آن کشور گفت که «نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید به همه کشورها به ویژه همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم».

به نقل از تسنیم، سید ابراهیم رییسی امروز جمعه (۲۲ دلو) اظهار داشت: ۲۲ بهمن/دلو یوم الله است. همه روزها و شب‌ها، مال خداست، اما چرا یک روز یوم‌الله می‌شود؟ تجلی جلوه قدرت الهی در یک روز در غیر مجاری عادی، آن روز را روز خدا می‌کند. در روز ۲۲ بهمن/دلو جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و با رهبری امام عظیم الشان بروز یافت و قدرت الهی همه را خیره کرد.
رییسی گفت: آنچه در این ایام ضرورت دارد، شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هویت‌ساز انقلاب است. عناصر هویت‌ساز انقلاب باید دقیق شناخته شود. مردمی بودن یکی دیگر از این عناصر است. انقلاب اسلامی مردم پایه است. حامیان انقلاب مردم و ادامه‌دهندگان این مسیر نیز مردم هستند. غیرطبقاتی بودن این انقلاب نیز از عناصر دیگر این انقلاب است. همه مردم به معنای وسیع کلمه و از همه طبقات حضور داشتند.
رییس‌ جمهور بیان کرد: استقلال‌جویانه بودن انقلاب اسلامی از دیگر عناصر انقلاب اسلامی است. انقلاب در درون خودش عدالتخواه و عدالت‌ طلب است. هیچگاه نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، چرا که در درون انقلاب اسلامی عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی و ضدظلم و ضدفساد بودن، نهادینه شده است. در درون این انقلاب، ضداستکبار بودن نهادینه شده است. هاضمه انقلاب اسلامی فساد و ظلم نمی‌پذیرد. این انقلاب در درون خودش ضدظلم و ضدفساد است.
رییسی در ادامه عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، تمدنی را رقم زد که به نام اسلام و جمهوریت به وجود آمد. این مدنیت، تمدنی نوین بود و همراه با خودش همه سعادت را برای انسان معاصر فریاد می‌زند. این تمدنی که انقلاب اسلامی در برابر تمدن‌های مدعی برپا کرده، دارای شاخصه‌های مهمی است که می‌طلبد در وقت دیگری در خصوص مولفه‌های آن سخن گفت. اما شعارهای انقلاب اسلامی، فطری و مربوط به فطرت همه انسان‌هاست. این شعارها جهانی است و همه می‌پسندند.
رییس‌ جمهور ایران افزود: روابط‌مان در سیاست خارجه متوازن است. نگاه به غرب کشور را نامتوازن کرده است. باید به همه کشورها به ویژه همسایگان نگاه ویژه داشته باشیم. اما امیدمان به خدا و مردم است و هرگز امیدی به ویانا و نیویارک نداریم. ما به آینده بسیار امیدوار هستیم. این امیدواری در شعار نیست و هر روز که می‌گذرد امیدوارتر می‌شویم. به رهبری نیز گفتم. من ظرفیت‌ها، نیروهای مصمم جوان و فرهیختگان را که می‌بینم به آینده امیدوارتر می‌شوم. آینده بسیار روشن و امیدوارکننده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا