آخرین اخبارافغانستانتحلیلخبر های مهمسیاست

دسته‌های اتتخاباتی:

رییس جمهور با عزل و نصب وزیران کابینه بازی انتخاباتی نکند

شماری از دسته‌‌های انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می‌گویند که عزل و نصب‌های اخیر شماری از وزیران از سوی رییس جمهور غنی، به منظور بهره‌گیری‌های سیاسی و بازی‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد

شماری از دسته‌‌های انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می‌گویند که عزل و نصب‌های اخیر شماری از وزیران از سوی رییس جمهور غنی، به منظور بهره‌گیری‌های سیاسی و بازی‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد.
دسته‌های انتخاباتی اقدام‌های از این قبیل را «مردود» می‌خوانند و می‌افزایند که رییس جمهور،‌ از آن‌جا که در انتخابات پیش رو نامزد است، باید بی‌طرفی‌اش را حفظ کند.
محمدعارف کیانی سخنگوی دسته‌ انتخاباتی «امنیت و عدالت» می‌گوید که تعیینات و تبدیلات اخیر در نهادهای دولتی، به‌جای آن‌که بر بنیاد منافع مردم استوار باشد، وجه کمپاینی برای انتخابات پیش رو دارد.
آقای کیانی می‌افزاید که وزارت‌هایی که اخیراً به سرپرست‌ها واگذار شده‌،‌ در امر جمع‌آوری رأی شهروندان و با توجه امکاناتی که دارند در کمپاین‌های انتخاباتی، تأثیرگذار خواهند بود.
سخنگوی دسته‌ انتخاباتی امنیت و عدالت، اقدام‌های این‌چنینی را «مردود» عنوان می‌کند.
رحمت‌الله نبیل به نمایند‌گی از جریان محور مردم افغانستان، در انتخابات ریاست جمهوری نامزد است.
در همین حال،‌ فضل‌غنی حقمل معاون سخنگوی حزب اسلامی، می‌گوید که رییس جمهور غنی از آن‌جا که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد است، تلاش می‌کند از تقرری‌ها در نهادهای دولتی به نفع خویش استفاده کند.
آقای حقمل می‌افزاید که تعیین و تقرری‌هایی که در نهادهای دولتی صورت می‌گیرد، باید بر اساس شایستگی باشد و نباید برای رییس جمهور غنی، تبلیغ کنند.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی برای تصدی کرسی ریاست جمهوری با همراهی فضل‌الهادی وزین و حفیظ‌الرحمان نقی به حیث معاون اول و دوم خویش در انتخابات پیش‌ رو نامزد است.
در همین حال، دسته‌ انتخاباتی «تدبیر و توسعه» نیز دیروز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در صورت نیاز جدی به تقرری مقام‌های ارشد دولتی در نهادهایی که در حال حاضر بدون وزیر یا رییس عمومی است، شخص تعیین شده باید وابستگی خانواد‌گی، تیمی و سیاسی با رییس جمهور و رییس اجرایی نداشته باشد.
با این همه، یکی از نگرانی‌های اصلی نامزدان بیرون از حکومت، استفاده نامزدان داخل حکومت از امکانات دولتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا