آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور به طالبان: اگر معتقد به شمشیر هستید، نیروهای مسلح پاسخ تان را با شمشیر می‌دهند

رییس جمهور اشرف غنی خطاب به گروه طالبان می‌گوید که استعمال زور نتیجه نمی‌دهد و تنها راه اساسی حل بحران افغانستان، مذاکره و گفت‌وگو است. او تاکید کرد که اگر طالبان به شمشیر باور دارند پس نیروهای دفاعی و امنیتی کشور پاسخ آنان را شمشیر خواهند داد.


رییس جمهور اشرف غنی که امروز پنج‌شنبه( ۷ اسد) در مراسم گرامی‌داشت از روز ملی بیرق در ارگ صحبت می‌کرد، گفت که اگر گروه طالبان معتقد به «شمشیر» است، نیروهای امنیتی و دفاعی جواب این گروه را با شمشیر خواهند داد.
در همین حال، او تأکید کرد که اقداماتی باید روی‌دست گرفته شود تا طالبان به این نتیجه برسند که استعمال زور نتیجه نمی‌دهد.
همچنین رییس ‌جمهور کشور از گروه طالبان خواست که به جای جنگ، کشتار و خون‌ریزی، پیام اتفاق و وحدت به مردم بدهند. او خطاب به این گروه تأکید کرد: «افغانستان یک باغ است و همه در آن جای می‌شوند. تمامی اقشار می‌توانند در آن به اتفاق زندگی کنند».
اشرف غنی گفت که مردم افغانستان خواستار قطع خون‌ریزی و تأمین صلح در کشورند. به گفته‌ او، مردم افغانستان می‌خواهند نظامی داشته باشند که در آن آینده و حقوق‌شان تأمین شود.
آقای غنی افزود که در صلح تمامی دردهای مردم افغانستان درمان می‌شود. او تأکید کرد: «به طالبان می‌گویم که روزانه چرا ده‌ها افغان جان خود را قربانی کنند؟ آیا جنگ راه‌حل است یا صلح؟»
رییس‌جمهور همچنین گفت که مردم افغانستان دولت قوی می‌خواهند؛ دولتی که به گفته‌ او، بتواند در چوکات قانون از مردم افغانستان نمایندگی کند، نه با زور.
از سویی هم، او در بخشی از صحبت‌هایش تأکید کرد که طالبان باید نسبت به عمل‌کرد خود به مردم افغانستان جواب بدهند. آقای غنی گفت: «آیا بزرگان طالبان برای مردم توضیح داده‌اند که چرا اسامه بن لادن را بر منافع ملی افغانستان ترجیح داده‌اند؟ اگر مهمان بود… راه برایش پیدا کرده و به‌جای دیگر می‌فرستادند».
او افزود که این گروه همچنین باید به مردم افغانستان توضیح دهد که آیا منافع ملی افغانستان برایش مهم است یا هم منافع ملی شبکه‌ها.
از سویی هم، رییس‌جمهور افزود که این گروه باید در مورد جنگ کنونی‌اش که از اثر آن سرمایه‌های ملی آسیب می‌بیند، نیز به مردم جواب ارایه کند. او از طالبان خواست که به برنامه‌‌شان برای «بربادی» افغانستان هم به مردم توضیح دهند که از کجا طرح‌ریزی شده است.
با این حال، اشرف غنی تأکید کرد که مردم افغانستان تسلیم طرح‌هایی که در آن بربادی افغانستان باشد، نخواهند شد. او گفت: «یک چیز ثابت است؛ شما (طالبان) به زور تسلیم نمی‌شوید و ما هم به زور تسلیم نمی‌شویم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا