آخرین اخبارجهانسیاست

رییس جمهور جدید ترکمنستان: در روابط خارجی بی‌طرف می‌مانیم

خبرگزاری دید: رییس جمهور جدید ترکمنستان در مراسم تحلیف خود گفت که کشورش در روابط خارجی خود سیاست بی‌طرفی را ادامه می‌دهد.


سردار بیردی محمدوف رییس جمهور جدید ترکمنستان در شهر عشق‌آباد، پایتخت این کشور سوگند وفاداری یاد کرد.
کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان به تاریخ ۱۵ مارچ اعلام کرد که سردار بردی‌محمدوف پسر قربان‌قلی بیردی محمدوف رییس جمهور ۶۴ ساله ترکمنستان با کسب حدود ۷۳ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد و هشت نامزد نمادین را شکست داد.
وی بر اساس قانون اساسی ترکمنستان به مدت هفت سال در منصب ریاست جمهوری خدمت خواهد کرد.
انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ترکمنستان پس از ابراز تمایل رهبر ترکمنستان به کناره‌گیری از مقامش، روز شنبه ۱۲ مارچ با نه کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد.
سردار بیردی محمدوف ۴۰ ساله در مراسم تحلیف خود گفته است: مسیر توسعه ایجاد شده در طول ۳۰ سال استقلال مقدس ما را ادامه خواهم داد.
وی افزود: ما در روابط خارجی خود سیاست بی‌طرفی را حفظ خواهیم کرد.
سردار بیردی محمدوف از سال ۲۰۱۸ به اینسو به سرعت در بین پست‌های مهم دولتی این کشور جابه‌جا شده و در کم‌تر از دو سال گذشته به‌ عنوان معاون وزیر خارجه، والی منطقه آخال در نزدیکی عشق آباد پایتخت این کشور و وزیر صنعت منصوب شده بود.
در همین حال، قربان‌قلی بیردی محمدوف رییس جمهور پیشین ترکمنستان در پست رییس مجلس سنا در پارلمان این کشور که دومین مقام عالی در این کشور است، باقی خواهد ماند.
این نخستین باری است که در یک کشور آسیای مرکزی پسری پس از پدر به قدرت می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا