آخرین اخبارجهانسیاست

رییس جمهور سریلانکا به مالدیو گریخت

خبرگزاری دید: رییس جمهور سریلانکا پس از سعی و تلاش زیاد توانست با طیاره نظامی به مالدیو فرار کند.

رییس جمهور سریلانکا به مالدیو گریخت

به نقل از فرانس پرس، گوتابیا راجاپاکسا رییس جمهور سریلانکا، همسر و یک محافظش در میان چهار مسافر طیاره نظامی نوع آنتونوف-۳۲ که از میدان هوایی بین‌المللی سریلانکا پرواز کرده، دیده شده‌اند.
در همین حال، یکی از مقامات میدان‌هوایی مالدیو گفته است که راجاپاکسا پس از ورود به مالدیو صبح روز چهارشنبه(۲۲ سرطان) به مکان نامعلومی منتقل شده است.
فرار رییس جمهور راجاپاکسا از کشورش پس از ماه‌ها اعتراض‌های مردم در سراسر آن کشور به خاطر بدترین بحران اقتصادی و افزایش بیش از حد قیمت مواد سوخت، صورت گرفت.
قبل از این، منابع رسمی گفته بودند که گوتابیا راجاپاکسا تعهد کرده است روز چهارشنبه از سمت‌اش استعفا کند و می‌خواهد برای جلوگیری از بازداشت احتمالی به دبی فرار کند.
به گفتهٔ این منابع،‌ راجاپاکسا می‌خواهد تا پس از کنارگیری از سمت ریاست جمهوری، شرایط برای «انتقال قدرت به صورت صلح آمیز» فراهم شود.
راجاپاکسا مصئونیت سیاسی دارد و مقامات حق بازداشت او را ندارند، اما از ترس این‌که پس از استعفا بازداشت نشود، از کشورش فرار کرده است.
خروج رهبر ۷۳ ساله‌ سریلانکا که زمانی به نام «نابودگر» شناخته می‌شد، بیش از ۲۴ ساعت در بن‌بست تحقیرآمیز با پرسونل مهاجرت در کلمبو، پایتخت سریلانکا، به تاخیر افتاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا