آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

رییس جمهور غنی با رسانه‌ها: باید روی تمام ابعاد صلح بحث صورت بگیرد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری شام امروز با مسئولان رسانه‌های کشور که در سفر به قطر وی را همراهی می‌کنند، در خصوص پروسۀ صلح، آیندۀ افغانستان و ختم جنگ، صحبت کرده و تاکید کرد که باید روی تمام ابعاد روند صلح بحث صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که در دوحه انجام شد، مسئولان رسانه‌ها سوالات شان را در رابطه به آتش‌بس، انعطاف پذیری گروه طالبان که مشاهده نشده، اصلاحات در دولت، دیدار با امیر قطر و موضوعاتی که با وی بحث خواهد شد و این که سفر رییس جمهور و هیئت همراهش در پیوند به پروسۀ صلح انجام شده، مطرح کردند.
رییس جمهور غنی در پاسخ گفت که صلح یکی از موضوعات مهم برای ماست و ما در چارچوب ارزش‌های ملی و منافع ملی خود، صلاحیت و حدود را به تیم مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان واگذار کرده‌ایم و آنان عملاً کار می‌کنند.
رییس جمهور روی ابعاد مختلف صلح و اعمار صلح صحبت کرده، گفت که باید بالای تمام ابعاد پروسۀ صلح بحث صورت گیرد.

آقای غنی در پاسخ به سوالات در قسمت اصلاحات در دولت، گفت که اصلاحات بنیادی در نهادهای مختلف دولت به میان آمده است. در پروسۀ صلح تلاش ما این است که جنگ چندین ساله را در افغانستان پایان ببخشیم، تا مردم افغانستان در یک صلح باعزت زندگی کنند.
وی تاکید کرد که حدود ما قانون اساسی و منشور لویه جرگۀ مشورتی صلح است و بدون قانون اساسی نظام دموکراتیک ما نقص خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا