آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی: تا سه هفته آینده ۴۵ هزار نیروی ویژه می‌خواهم

رییس جمهور اشرف غنی گفته که جنگ را تا عقبه طالبان می‌برد و از نهادهای امنیتی خواسته است که تا سه هفته آینده ۴۵هزار نیروی ویژه می‌خواهد.


به گزارش خبرگزاری دید، محمداشرف غنی رییس جمهور کشور، در نشست شورای هماهنگی شوراهای ولایتی که به حمایت از نیروهای امنیتی برگزار شده بود، اعلام کرد که جنگ را به عقبه طالبان می‌برد و آن‌ها باید متوجه باشند.
رییس جمهور غنی در این نشست از توانایی‌های قطعه «الماس» در قالب نیروهای ویژه یاد کرد و گفت که با این نیروها جنگ را به عقبه طالبان می‌برد.
نشست شورای هماهنگی شوراهای ولایتی شامگاه روز گذشته (چهارشنبه۱۳ اسد» در ارگ برگزار شد. رییس جمهور غنی در این نشست گفت که روند جلب و جذب نیروهای خاص پیچیده است و باید آسان و سریع شود.
او به نهادهای مسئول امنیتی گفت که تا سه هفته آینده ۴۵ هزار نیروی ویژه می‌خواهد.
رییس جمهور در این نشست تصریح کرد که تمام منطقه باید بداند که منافع‌شان در آرامش، ثبات و رفاه مردم افغانستان وابسته است.
او افزود که اگر «این بلا» برخاست و ریشه پیدا کرد، هیچ کسی در امان نخواهد بود. غنی افزود: «کسی مار را در دستان خود می‌پیچد، رها کردنش هم سخت است».
در همین حال، آقای غنی با اشاره به حمله شام روز سه‌شنبه بر منزل سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: «آن‌ها انتحار کردند، مردم الله اکبر گفتند؛ این فرق مسلمان واقعی و دروغین است».
رییس جمهور خاطرنشان کرده است که فرصت بیش‌تر از این برای پایان دادن به جنگ چهل ساله کشور نیست و از این پس شمشیر افغانی، افغانستان را نگه خواهد داشت.
او گفت که طالبان نه تنها فتنه که شر را نیز به افغانستان آورده‌اند و آنان نفاق میان مردم افغانستان را می‌خواهند.
از سویی هم، غنی خاطرنشان کرد که طالبان در حال تقسیم شدن هستند و هیچ نوع مشروعیت و هدف ندارند.
آقای غنی بار دیگر با اشاره به برنامه امنیتی دولت گفت که در شش ماه آینده وضعیت در افغانستان تغییر خواهد کرد.
رییس جمهور غنی این دیدگاه را که‌ طالبان تغییر کرده است، پروپاگند جهانی خواند و افزود که در مغز و قلب طالب تغییر رونما نشده است.
در این نشست اعضای شورای ولایتی حمایت خود را از نیروهای امنیتی اعلام کردند و خواهان توجه حکومت به امنیت شهرهای در معرض تهدید شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا