آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی: حمله بالای عالمان دینی در کابل بی‌جواب نخواهد ماند

محمد اشرف غنی رییس جمهور با اشاره به حمله انتحاری به نشست عالمان دینی در کابل، تاکید کرده که این حمله تروریستان بی‌‌جواب نخواهد ماند.


محمد اشرف غنی رییس جمهور با اشاره به حمله انتحاری به نشست عالمان دینی در کابل، تاکید کرده که این حمله تروریستان بی‌‌جواب نخواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی شام روز چهارشنبه (۳۰ عقرب) در دیدار با مجروحین حمله انتحاری به مراسم میلادالنبی گفت که در تاریخ افغانستان هیچ ‌گاه بالای علما، قرآن شریف و مراسم میلاد پیامبر، اینگونه حمله بی‌‌باکانه و بزدلانه صورت نگرفته است.
وی تاکید کرده است که دشمنان افغانستان تمام حدود اخلاقی و شرعی ما را زیرپا کرده و بالای ساختار و سیاست عنعنوی و هویت ملی ما حمله کردند و این حمله بی‌‌جواب نخواهد ماند.
اشرف غنی با اشاره به مسئولان حادثه اخیر تروریستی در شهر کابل گفت، کسانی که برای اولین بار انفجار و انتحار را به این وطن آوردند، مسئول حمله و فاجعه دیروز می‌باشند.
وی خاطرنشان کرد که لانه‌ها، مراکز تربیه و منابع مالی انفجار و انتحار در کشور همسایه ما قرار دارد، از دوستان بین‌المللی می‌خواهیم تا مراکز، کشورها و حکومت‌های حامی انفجار و انتحار را به صورت منطقی شناسایی کنند.
قابل ذکر است که یک حمله انتحاری،‌ شام سه شنبه (۲۹ عقرب) در هوتل اورانوس در شهر کابل جایی که ده‌ها عالم دینی برای تجلیل از میلادی پیامبر اسلام (ص) گردهم آمده بودند، رخ داد که دست کم ۵۰ شهید و ۸۸ زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا