آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی: طالبان و حامیان شان بدانند که از راه زور پیروز نمی‌شوند

رییس جمهور اشرف غنی پس از دیدار با مقامات امریکایی بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در افغانستان شد و تأکید کرد که طالبان و حامیان آن‌ها بدانند که زور راه‌حل نیست.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی عصر روز گذشته پس از دیدار با جو بایدن رییس جمهور امریکا در کنفرانس خبری بار دیگر از طالبان خواست آتش‌بس کنند و وارد روند سیاسی شوند.
رییس جمهور گفت: طالبان و حامیان آنان باید بدانند که زور وسیله‌ای نیست که بتوانید با استفاده از آن یک افغان را به تسلیم‌شدن وادارید. آنان باید در جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری کنند، نه در نیروهای دیگر.
رییس جمهور با تکرار فراخوان آتش‌بس، بیان داشت که سازش سیاسی راه‌نهایی پایان بخشیدن جنگ است و اگر طالبان راه‌ دیگری را انتخاب کنند، با یک ملت مواجه خواهند شد.
آقای غنی افزود که برای حمایت از نیروهای افغانستان، بیش از سه میلیارد دالر پیشنهاد شده است و روند تحویل‌دهی تجهیزات نظامی مانند هلیکوپتر‌ها ادامه می‌یابد.
وی همچنین گفت که هر دو مجلس کانگرس ایالات متحده حمایت شان را از مردم افغانستان، به ویژه از زنان و دختران افغانستان اعلام کرده‌اند.
به گفته رییس جمهور غنی، نیروهای امنیتی افغانستان در بخش لجستیک، حمایت از نیروهای هوایی و ماموریت حفظ و مراقبت با چالش مواجه‌اند، اما به این چالش در جریان مسافرت وزیر خارجه و رییس اداره استخبارات مرکزی امریکا به افغانستان رسیدگی خواهد شد.
آقای غنی افزود که وزیر دفاع ایالات متحده در بخش فراهم آوری تجهیزات به نیروهای هوایی افغانستان تعهد کرده است.
رییس جمهور همچنین گفته است که در بخش تامین امنیت میدان هوایی کابل با ترکیه و سایر کشورها مشوره صورت گرفته و به زودی در این خصوص تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا