آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی: نظام به همۀ ما تعلق دارد و تفاهم به نفع کشور است

رییس جمهور غنی در دیدار با رؤسا و اعضای کمیسیون‌های صحت، تربیت بدنی و جوانان و مصئونیت و امتیازات اعضای ولسی جرگه گفته است که نظام متعلق به همه است و تفاهم نیز به سود کشور می‌باشد.

به نقل از ارگ، رییس جمهور غنی شامگاه روز سه‌شنبه(۸میزان) با رؤسا و اعضای کمیسیون‌های صحت، تربیت بدنی و جوانان و مصئونیت و امتیازات اعضای ولسی جرگه دیدار نمود.
در این دیدار نخست، وزیر دولت در امور پارلمانی صحبت کرده گفت که همکاری قوۀ ثلاثه برای ثبات سیاسی یک اصل است و نیاز می‌باشد که هر سه قوه دوشادوش همدیگر برای تداوم جمهوریت و مصئونیت مردم، کار و تلاش نمایند.
از سویی هم، رییس جمهور غنی گفت که فضای احترام و هماهنگی میان قوۀ ثلاثه کشور وجود دارد و بدون قبول کردن حقایق، بحران‌های میراثی را ختم کرده نمی‌توانیم.
رییس جمهور خاطرنشان کرد که تفاهم نهایت ضرورت است و به نفع مملکت می‌باشد، زیرا نظام به همه ما تعلق دارد. وی افزود که نظام صحی ما به تغییر بنیادی نیاز دارد، بالای پروگرام صحتمندی تجدید نظر اساسی صورت می‌گیرد و تعریف خدمات ما باید واضح باشد.
رییس جمهور غنی تصریح کرد که اگر می‌خواهیم شفاخانه‌ها اصلاح شود، باید آن را به تصدی‌ها و شرکت‌های دولتی مبدل سازیم. وی در مورد ضرورت مقابله با موج دوم ویروس کرونا و آلودگی‌های محیط زیست نیز صحبت کرد.
رییس جمهور گفت که برای هر ولایت یک جمنازیوم ورزشی می‌سازیم و می‌خواهیم که هر ولسوالی کشور یک پارک داشته باشد و کار بالای احداث ۲۵۰۰ بند آبگردان جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا