آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

رییس جمهور غنی و خلیلزاد در مورد نشست ترکیه رایزنی کردند

رییس جمهور اشرف غنی و زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، در باره روند صلح و آمادگی‌ها در باره نشست ترکیه گفت‌وگو کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست جمهوری گفته است که محمداشرف غنی رییس جمهور قبل از ظهر امروز شبنه(۲۱حمل) با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت خارجه ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان، در ارگ دیدار کرد.
در خبرنامه ارگ گفته شده که در این دیدار، هر دو جانب در رابطه به انکشافات پروسۀ صلح و آمادگی‌ها برای کنفرانس ترکیه، بحث و تبادل نظر کردند.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که با نزدیک شدن به زمان برگزاری نشست ترکیه درباره آینده سیاسی افغانستان، رییس جمهور غنی چند روز قبل طرح پیشنهادی صلح خود را شرح داد و از آمادگی کامل دولت افغانستان برای شرکت در این نشست خبر داد.
رییس‌جمهور طرحی سه مرحله‌ای به نام «دستیابی به موفقیت نهایی» را تهیه کرد و در آن بر لزوم استفاده از فرصت به وجود آمده برای برقراری صلح در کشور تاکید کرد و گفت که دولت با آمادگی کامل به نشست ترکیه شرکت خواهد کرد.
قرار است نشست ترکیه در مورد صلح افغانستان در تاریخ بیست و هفتم حمل در استانبول برگزار شود. این نشست برای ده روز ادامه خواهد داشت و در آن تلاش خواهد شد تا دولت افغانستان، گروه طالبان و گروه‌های مختلف سیاسی روی «آینده سیاسی» افغانستان به توافق برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا