آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله با اعضای کانگرس امریکا دیدار کردند

رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در سفر به واشنگتن با اعضای مجلس سنای کانگرس امریکا در مورد روند صلح و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، کمیته روابط خارجی سنای کانگرس ایالات متحده به تازگی در بیانیه‌ای گفت که اعضای این کمیته با رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در مورد وضعیت افغانستان رایزنی کردند.


در این دیدار، مقامات بلندپایه افغانستان با سناتور چاک شومر، مک‌کونل، باب منندز و سناتور ریسچ در باره اوضاع افغانستان، روابط دوجانبه و صلح و ثبات گفت‌وگو کردند.
در بیانیه کمیته روابط خارجی سنای امریکا آمده است که این کمیته ملاحظات عمیقی در مورد تصمیم خروج تمام نیروهای امریکایی از افغانستان بدون یک برنامه‌ای که عملیات‌های حیاتی ضد تروریزم را تضمین کند، دارد.
به گفته این کمیته، گزینه‌هایی در باره خروج کامل از افغانستان یا حضور برای همیشه وجود دارد.
کمیته روابط خارجی امریکا همچنین ابراز نگرانی کرده است که این تصمیم‌ مانع فرصت‌ها برای مذاکره روی صلح شود و دستاوردها را به خطر اندازد.


کمیته روابط خارجی سنای کانگرس گفت‌وگوهای روز گذشته با رهبران افغانستان را مفید خواند و افزود که ما باید در مورد چگونگی جلوگیری از یک وضعیت بدتر در افغانستان صحبت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا