آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی کمیسیونی برای برگزاری هفته شهید موظف کرد

به منظور برگزاری هفته شهید- نوزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی احمد شاه مسعود و نهمین سالیاد شهید ربانی- کمیسیونی با ۱۰ عضو در حکمی از سوی رییس جمهور غنی موظف شد.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی طی یک حکم، امروز شنبه(۱۵سنبله) کمیسیونی را که در ترکیب آن ۱۰ عضو شامل است، به منظور برگزاری مراسم هفته شهید و نوزدهمین سالیاد شهادت قهرمان ملی احمدشاه مسعود و نهمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی، موظف کرد.

به اساس این حکم، کمیسیون متذکره به ریاست اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی که در ترکیب آن سید عنایت‌الله شاداب رییس جمعیت اسلامی، مولوی عنایت‌الله بلیغ مشاور امور دینی ریاست جمهوری، احمد ولی مسعود رییس بنیاد شهید مسعود، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، ادیب فهیم رییس بنیاد مارشال محمد قسیم فهیم، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، فرمانده پولیس کابل، رییس عمومی محافظت و امنیت رجال برجسته، رییس امنیت ملی کابل و رئیس عمومی رادیو تلویزیون ملی شامل می‌باشند، موظف شده است.

رییس جمهور غنی در این حکم، وزارت امور داخله، ریاست عمومی امنیت ملی و فرماندهی نیروهای مشترک کابل را مکلف ساخته است که تدابیر قوی امنیتی این مراسم را تامین کنند.

۱۸ سنبله که مصادف است با ترور احمد شاه مسعود، از سوی دولت افغانستان به عنوان هفته شهید نامگذاری شده و همه ساله از آن به گونه رسمی تجلیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا