آخرین اخبارافغانستانسیاستشورای ملی

نماینده غور:

رییس ستاد ارتش نمایندگان غور را توهین و از دفتر کارش بیرون کرد

خبرگزاری دید: فاطمه کوهستانی نماینده غور در مجلس می‌گوید که روز گذشته یاسین ضیا رییس ستاد ارتش او و ۵ تن دیگر از نمایندگان غور را با توهین و تحقیر از دفترش بیرون کرده است.


این نماینده غور در نشست عمومی مجلس امروز چهارشنبه (۲۶ جوزا) گفت: روز گذشته نمایندگان غور از برای بدتر شدن اوضاع امنیتی این ولایت با رئیس ستاد ارتش دیدار کرده‌اند.
وی افزود: یاسین ضیاء ضمن نپذیرفتن مسئولیت تامین امنیت غور، نمایندگان این ولایت را به بهانه اینکه «شما به من رای نداده‌اید و من برای مردم شما هیچ کاری نمی‌توانم» از دفتر خود اخراج کرده است.
بربنیاد گفته‌های کوهستانی؛ ضیاء خبر ندارد که او در داخل همین نظامی کار می‌کند که بر بنیاد مردم سالاری بنا شده و اگر مردم نباشد او نیز نخواهد بود.
کوهستانی همچنین خاطر نشان کرد: یاسین ضیاء برای او گفته است که چرا در رسانه‌ها در مورد شرایط امنیتی غور صحبت می‌کند؛ درحالی که هیچ کسی نمی‌تواند صدایش را با تهدید خاموش کند.
وی خطاب به رییس جمهور گفت: «چه کسی را لوی درستیز انتخاب کرده‌ای؛ من یک زمان فکر می‌کردم که این آدم باشخصیت ترین نظامی است؛ اما دیروز با صراحت تمام به من می‌گوید که از دفترش بیرون شوم و او برای نجات مردم من هیچ کاری انجام نمی‌دهد این آخر جنایت و ریشه کن کردن نظام جمهوریت است».
در همین حال، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان نیز از برخورد رییس ستاد ارتش با نمایندگان غور انتقاد کرد و گفت: «برخورد نامطلوب لوی درستیز با نمایندگانی که مشکلات مردم شان را تبارز می‌دادند، جای تاسف و نگرانی است».
با این حال، وزارت دفاع ملی تاکنون در مورد ادعای خانم کوهستانی به صورت رسمی چیزی به رسانه‌ها نگفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا