آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

رییس شورای ولایتی فراه از اداره کمرگات باج می‌گیرد


جمیله امینی، رییس برحال شورای ولایتی فراه در هر هفته از ریاست گمرک آن ولایت بیش از ۵۰ هزار افغانی باج می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود نعیمی، نماینده برحال شورای ولایتی فراه با تایید این خبر می‌گوید: این مبلغ هزینه را خانم امینی از معاون اداره گمرک فراه هفته‌وار به دست می‌آرود.
او گفت که “داماد” بانو امینی در حال حاضر در ریاست ترانسپورت ولایت فراه فعالیت می‌کند و شبانه حدود ۲۰۰ هزار افغانی را عاید می‌کند.
موصوف می‌افزاید” رییس برحال شورای ولایتی فراه برای شخص معاون گمرک گفته که بایستی در هفته از ۵۰ هزار افغانی پول بیشتری را برایش آماده کند”.
آقای نعیمی بیان می‌دارد:” معاون بر حال شورای ولایتی فراه با مافیای «نفت و گاز» این ولایت همکاری دارد و موترهای این طیف از جامعه، بدون مسئول گمرکات به حکم رییس و معاون شورا رفت و آمد دارد”.
این مقام علاوه می‌کند که “به امکان زیاد معاون شورای ولایتی فراه همراه با رییس این شورا فعالیت و همکاری بی‌شماری را با افراد سودجو این ولایت دارند”.
در همین حال، فرید بختور، رییس شورای هماهنگی شورای‌های ولایتی افغانستان و نماینده مردم در شورای ولایتی فراه ضمن تایید این خبر گفت که “ماهوار خانم جمیله امینی بیش از این مبلغ هزینه را از ادارات عوایدی فراه به دست آورده و می‌آورد”.
او می‌گوید که نقش رییس شورای ولایتی فراه همراه با خیلی از افراد بی‌قانون بوده و نیز است.
از سوی هم خانم جمیله امینی، رییس شورای ولایتی فراه با رد این موضوع می‌گوید:” این حرف‌ها زمانی رونما شد که وی به عنوان رییس این شورا انتخاب شدم”.
به گفته وی داماد من در حال حاضر در بست ۵ ریاست ترانسپوت ولایت فراه فعالیت می‌کند و عایدی را نیز ندارد.
موصوف علاوه می‌کند، افرادی که می‌گویند خانم امینی با مافیا همکاری دارد، آن‌عده از افراد خود شان مافیا هستند.”
همچنین خیراحمد نورزاد، معاون شورای ولایتی فراه گفت: نقش رییس، معاون و منشی در این شورا به گونه بی‌طرفانه نیز است.
او می‌گوید، بنده با هیچ فرد تجار و مافیا در ولایت فراه همکاری نداشته و ندارم.
آقای نورزاد خاطرنشان کرد، تاکنون در این باره گزارشی ثبت شورای ولایتی فراه نشده که رییس، معاون و منشی این شورا با افراد قانون‌گریز ارتباطی را داشته باشند.
با این حال، محمد یونس رسولی، معاون والی فراه می‌گوید: حرف‌های که بیشتر میان این افراد رد و بدل می‌شود برخاسته از موضوعات شخصی و کاری در شورای ولایتی این ولایت نیز است.
او افزود که این حرف‌ها بعد از انتخابات سوم در شورای ولایتی فراه به راه افتاده‌است.
گمرک ولایت فراه، از جمله گمرکات اقتصادی کشور محسوب می‌شود که طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت موترهای بی‌شماری از نفت، گاز و… مافیا رفت و آمد کرده و می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا