آخرین اخبارجهانورزش

رییس فیفا اروپایی ها را به «تظاهر و ریاکاری» در امور اخلاقی متهم کرد

خبرگزاری دید: در آستانه آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ، رییس فیفا در یک نشست خبری اروپایی‌ها را «تظاهرگر و ریاکار» خطاب کرد و خواهان معذرت‌خواهی آنان شد‌.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا از برخورد اروپایی‌ها با قطر به دلیل میزبانی جام جهانی انتقاد کرد و گفت که این درس‌های اخلاقی اروپایی‌ها، فقط «تظاهر و ریاکاری» است.

او گفت: «ما اروپایی‌ها پیش از آن‌که به دیگران درس اخلاقی بدهیم، باید برای کارهایی که در سه هزار سال گذشته انجام داده‌ایم، در سه هزار سال آینده بابت آن‌ها عذرخواهی کنیم».

اینفانتینو همچنین یک روز پیش از آغاز جام جهانی فوتبال قطر، همدلی خودش را با آن‌هایی که در جهان و به‌خصوص در قطر مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، ابراز کرد.

او گفت: «امروز احساس می‌کنم که قطری هستم، امروز احساس می‌کنم که عرب هستم، امروز احساس می‌کنم که آفریقایی هستم، امروز احساس می‌کنم که هم‌جنس‌گرا هستم، امروز احساس می‌کنم که معلول هستم و امروز احساس می‌کنم که یک کارگر مهاجر هستم».

اینفانتینو در ادامه گفت: «در میان شرکت‌های بزرگی که در قطر میلیاردها یورو درامد دارند، چه تعدادی از آن‌ها به موضوع سرنوشت کارگران مهاجر پرداخته‌اند؟ هیچ‌کدام، زیرا تغییر در قوانین به معنای سود کمتر است».

این در حالی است که بر‌اساس تخمین سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های مختلف، شمار کارگرانی که در جریان ساختن ورزشگاه‌ها در قطر کشته شده‌اند، به بیش از شش هزار تن می‌رسد.

رییس فیفا همچنین در خصوص تصمیم قطر در ممنوع کردن فروش نوشیدنی‌های الکولی در ورزشگاه‌های قطر هنگام برگزاری بازی‌های جام جهانی گفت: «من شخصاً فکر می‌کنم که با سه ساعت آب جو نخوردن هم می‌توانیم زنده بمانیم، چه در فرانسه، چه در اسپانیا و چه در اسکاتلند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا