آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

رییس مجلس ایران: امریکا با کارت تروریزم بازی می‌کند


علی لاریجانی رییس مجلس نمایندگان ایران می‌گوید که ایالات متحده امریکا با تروریزم بازی کرده و در پی مبارزه با آن نیست.
آقای لاریجانی این اظهارات را در دیدار را همتای پاکستانی‌اش در اسلام‌آباد گفته است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از ایرنا، آقای لاریجانی که در اجلاس « چالش‌های مقابله با تروریزم و نقش همکاری‌های منطقه‌ای» در پاکستان صحبت می‌کرد افزود:« ایتلافی که امریکایی‌ها داشتند قرار بود تروریزم را در افغانستان از بین برده و تولید و قاچاق مواد مخدر را نیز در آن کشور از بین ببرد که البته نه توفیقی در ریشه‌کنی تروریزم و نه توفیقی در از بین بردن مواد مخدر داشتند.»
وی اضافه کرد: ایتلاف امریکا در سال ۲۰۰۱ با سر و صدای زیاد آمد و مدعی شد که باید تروریزم را از بین برد، حال سوال این است که تروریزم در منطقه ما از لحاظ کمیت و کیفیت گسترش پیدا کرده و یا خیر؟
به باور وی، طی ۳۰ سال گذشته به ویژه دو دهه اخیر، تروریزم در منطقه هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت گسترش یافته و این موضوع نشان می‌دهد که اگر این روال ادامه پیدا کند، مشکلات امنیتی بیشتری را منطقه شاهد خواهد بود.
رییس مجلس نمایندگان ایران در مورد نقش غرب و امریکا در گسترش تولید مواد مخدر افزود: این روزها تولید مواد مخدر در افغانستان چندین برابر گذشته شده و ناتو نیز مسئول این کار است. از سال ۲۰۰۱ امریکا و ناتو در افغانستان مستقر شدند و ۲۰۰ تُن تولید مواد مخدر را به ۹ هزار تُن رساندند و در واقع سبب ۴۵ برابر شدن مواد مخدر شدند.
رییس مجلس ایران درحالی این سخنان را بیان کرده است که فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان از عزم جدی ناتو برای نابودی منابع تولید مواد مخدر سخن زده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا