آخرین اخبارجهاندولت فراگیرسیاست

رییس مجلس ایران تشکیل دولت فراگیر را در افغانستان راهکار برقراری ثبات و امنیت خواند

خبرگزاری دید: رییس مجلس ایران گفته است که ایجاد یک دولت ملی متشکل از گروه‌های افغانستانی راهکار برقراری ثبات و امنیت در این کشور است. او افزوده، در صورت ادامه ناامنی‌، ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری موجود در منطقه از بین خواهد رفت.

رییس مجلس ایران تشکیل دولت فراگیر را در افغانستان راهکار برقراری ثبات و امنیت خواند

به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف رییس مجلس ایران در دیدار با سردار بیردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان به اهمیت ایجاد امنیت در کشور همسایه ایران و ترکمنستان یعنی افغانستان اشاره و بیان کرد: حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان و موضوع مواد مخدر از مهم‌ترین مسائلی است که نیازمند همکاری‌های جدی میان کشورهای هم‌مرز و همسایه افغانستان است که در این زمینه نیازمند هماهنگی هستیم.
قالیباف ایجاد یک دولت ملی متشکل از همه گروه‌ها و طیف‌های افغانستانی را راهکار برقراری ثبات و امنیت در این کشور دانست و افزود: در صورت ادامه ناامنی‌ها، ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری موجود میان همسایگان افغانستان و منطقه از بین خواهد رفت، از این رو تصور می‌کنم یادداشت‌های تفاهم امضا شده در جریان این سفر بتواند در برقراری صلح و امنیت و توسعه روابط مؤثر باشد.
رییس نهاد قانونگذاری ایران همچنین قاچاق مواد مخدر و افراطی‌گرایی را از آسیب‌های جدی افغانستان دانست که ممکن است به کشورهای همسایه نیز آسیب وارد کند
وی همچنین با بیان اینکه امروز حدود ۶ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند، عنوان کرد: ایران سالیانی است که از افغانستانی‌ها به‌عنوان برادران و خواهران دینی و همسایه خود میزبانی می‌کند اما این‌کار هزینه‌های سنگین اقتصادی نیز برای ما داشته که لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی صورت گیرد تا صلح و امنیت پایدار در منطقه برقرار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا