آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

رییس مجلس: تعیینات در وزارت داخله خلاف قانون صورت می‏‌گیرد

عبدالروف ابراهمیمی رییس مجلس نمایندگان گفته است که تعیینات در وزارت امور داخله کشور بر خلاف قانون صورت می‏‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، ابراهیمی که در نشست علنی مجلس نمایندگان صحبت می‏کرد، تاکید نموده است که در استخدام افراد در وزارت امور داخله شایسته‌سالاری در نظر گرفته نمی‌‏شود.
آقای ابراهیمی از وزارت امور داخله خواست که در تقرری‌های این وزارت، شایسته‌سالاری را در نظر گرفته و اشخاص مسلکی و توانمند را مقرر سازد.
به گفته رییس مجلس نمایندگان، گزینش افراد مسلکی زمینه‌ساز تغییرات اساسی در وضعیت امنیتی می‌باشد.
در همین حال، برخی نمایندگان دیگر مجلس نیز از تقرری‌های خود خواسته در وزارت داخله ابراز نگرانی کردند.
موسی خان نصرت نماینده مردم فراه در مجلس با اشاره به اوضاع بدامنیتی در این ولایت گفت که وزارت داخله کسانی را در فرماندهی پولیس فراه مقرر کرده است که به فکر تامین امنیت در این ولایت نیستند و فقط به جیب‌های شخصی خودشان می‌اندیشند.
آقای نصرت گفت: «هنوزهم پولیس خیالی در وزارت امور داخله وجود دارد که فرماندهان معاشات ماهانه آنان را به جیب خود می‌ریزند»
به گفته او، استخدام‌های فرمایشی در وزارت داخله سبب شده تا وضعیت امنیتی بسیاری از ولایت‌های کشور به ویژه ولایت فراه در بدترین شرایط قرار داشته باشد.
با این همه، در اواخر هفته گذشته رییس جمهور در مراسم فراغت افسران پولیس در کابل، نمایندگان مجلس را به دخالت در تقرری‌های وزارت امور داخله متهم کرد. آقای غنی به افسران وزارت داخله دستور داد، پس از این هر نماینده‌ای که برای تقرری به این وزارت مراجعه کند، تصاویر شان را ثبت کرده و به مردم افشا سازند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا