آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

رییس نفت‌وگاز بلخ به اتهام ترور صراف بازداشت شد

یک منبع که نمی‌خواهد نامی از او گرفته شود به خبرگزاری دید می‌گوید که آرین مرادی رییس نفت‌وگاز ولایت بلخ به اتهام دست داشتن در قتل «نیک‌زاد» صرافی که ۵ روز پیش در شهر مزار شریف ترور شد، بازداشت شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، نیکزاد شام دوشنبه (۷، حوت) در مربوطات کارته «باختر» شهر مزار شریف مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دزدان مسلح پس از کشتن او سه ونیم میلیون دالر وی را با خود بردند.
هرچند این منبع گفته است که آرین مرادی یکی بازداشت شده‌گان است، ولی شیرجان درانی سخنگوی پولیس بلخ می‌گوید ۴ تن را در پیوند به این قضیه دستگیر کرده‌اند و انگیزه این قتل هنوز روشن نیست.
اما منبعی که نمی‌خواهد نامی از وی برده شود، گفت: آرین مرادی رییس نفت‌وگاز ولایت بلخ به همراه برادرزاده‌اش حسیب‌الله، راننده و محافظش اکنون در محبس عمومی بوده و به اتهام قتل و دزدیدن ۳.۴ میلیون دالر مورد پی‌گرد دادستانی بلخ قرار دارند.
این منبع وقوع این حادثه را چنین شرح داد: آقای مرادی که از این پیش دعوی دوستی با «نیک‌زاد» را داشت به وی زنگ می‌زند و می‌گوید که پس از رسیدن‌اش به میدان هوایی شهر مزار شریف، خودش او را تا دفتر کار خواهد رساند. آقای مرادی با هایلکس شخصی خود و یک موتر بنز به پیشواز نیک‌زاد می‌رود و این صراف را که ۳.۴ میلیون دار به همراه داشته می‌کشند و پول را به جای نامعلومی انتقال می‌دهند.
با این وجود، شیرجان درانی از هویت دست‌گیر شدگان به خبرنگاران چیزی نگفته و تاکید کرد که ۴ نفر دست‌گیرشده، کسان دیگری هستند.
از سویی هم، عبدالهادی هادی رییس دادستانی بلخ در تماس با خبرگزاری دید، خبر دست‌گیری آقای مرادی رییس نفت‌وگاز ولایت بلخ را رد نکرد، اما جزئیات بیشتری نیز در این رابطه نداد.
تنها در یک هفته گذشته دو تن در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ ترور شده‌اند. در همین‌حال آقای عطا محمد نور به مسئولان امنیتی گفته است که تنها چند روز برای روبه‌راه‌ کردن اوضاع فرصت دارند و در این مدت باید کارکردهای خودشان را گزارش دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا