آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

رییس یوناما در نشست شورای امنیت: سازمان ملل تلاش می‌کند سیاست طا-لبان را تغییر بدهد

خبرگزاری دید: زرا اوتونبایوا رییس یوناما در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در باره افغانستان می‌گوید که گفت‌وگو با طا-لبان به معنی به رسمیت شناختن نیست.

اوتونبایوا شام امروز به وقت کابل در نشست شورای امنیت ملل متحد گفت هدف ما این است که طا-لبان را به سمتی ببریم که در راستای قوانین بین‌المللی و فرهنگ افغانستان عمل کند.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این نشست گفت که این گفت‌وگوها نشان می‌دهد که سازمان ملل چقدر تلاش می‌کند تا سیاست طا-لبان را تغییر دهد.

نشست شورای امنیت درباره افغانستان برگزار شد. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در این نشست گزارش داد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت افغانستان نیم قرن است که در مناقشه و جنگ به سر می‌برد و باید اطمینان حاصل شود که درهای گفت‌وگو بسته نمی‌شود.

او با تاکید بر گفت‌وگوهای میان افغان‌ها افزود: «مردم افغانستان به ‌ویژان دختران باید بتوانند در یک جامعه صلح‌آمیز زندگی کنند».

اوتانبایوا از دیدار و گفت‌وگوی نمایندگان کشورهای اسلامی با مقامات طا-لبان در خصوص حقوق زنان و آموزش دختران و تشکیل حکومت فراگیر استقابل کرد. او اظهار امیدواری کرد که این دیدارها با طا-لبان ادامه پیدا کند و جامعه جهانی با این گروه تعامل کند.

خانم اوتونبایوا که ریاست دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) را نیز بر عهده دارد، افزود که تعامل جامعه جهانی با طا-لبان توسط کشورهای اسلامی میانجیگری شود.

خانم اوتونبایوا تاکید کرد که طا-لبان بدون مشروعیت داخلی نمی‌تواند مشروعیت جهانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا