آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

زعفران افغانستان بهترین نوع در جهان شناخته شد

وزارت زراعت و آبیاری اعلام کرده است که برای هشتمین‌بار زعفران افغانستان به عنوان با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شده است.

وزارت زراعت و آبیاری اعلام کرده است که برای هشتمین‌بار زعفران افغانستان به عنوان با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، بربنیاد اعلامیه وزارت زراعت و آبیاری، از میان ۴۳۰ تن زعفران جهان هم‌اکنون افغانستان ۸,۱۵ (۶,۳ درصد) آن را تولید می‌کند.
در همین حال، انجمن زعفران‌کاران افغانستان اعلام کرد که برای هشتمین‌بار زعفران افغانستان به‌عنوان با کیفیت‌ترین زعفران جهان شناخته شده‌ است.
این انجمن گفته‌ است که بعد از ارزیابی انستیتوت ذایقه که در بلجیم مستقر است، گفته شده که زعفران افغانستان به لحاظ کیفیت، بالاتر از زعفران‌ دیگر کشورهای جهان شناخته شده ‌است.
بشیراحمد رشیدی رییس انجمن زعفران‌کاران افغانستان در این باره گفته است که همه ‌ساله خوشبختانه بگویم در روند توسعۀ کشت زعفران و بهبود بخشیدن به کیفیت زعفران افغانستان فعالیت‌های زیادی انجام شده‌ است.
بربنیاد داده‌ها وزارت زراعت و آبیاری، افغانستان در سال گذشتۀ میلادی با تولید بیش از ۸٫۱۵ تُن زعفران، پس از ایران و هند، جایگاه سوم جهان را داشت.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت گفت زعفران تولیدشده در افغانستان در جریان سال جاری در آزمایشگاه‌های معیاری این وزارت، مورد آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن بالاتر از استندردهای بین‌المللی تثبیت شده و در حال حاضر زعفران افغانستان از نظر مرغوبیت و کیفیت بهترین زعفران جهان است.
در حال حاضر، قیمت یک کیلوگرام زعفران افغانستان در بازارهای داخلی تا ۹۰ هزار افغانی و در بازارهای جهانی تا ۱۴۰۰ دالر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا