آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد: زمان رهایی زندانیان فرارسیده، اختلافات کنار گذاشته شود

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید ایالات متحده مایل است رهایی فوری زندانیان طالبان طبق توافق‌نامه صلح صورت گیرد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید ایالات متحده مایل است رهایی فوری زندانیان طالبان طبق توافق‌نامه صلح صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان به تازگی در چند رشته توییت خواستار حل اختلافات سیاسی و رهایی هر چه عاجل زندانیان طالبان شد.
وی نگاشته است: « ایالات متحده مایل است تا رهایی فوری زندانیان، بر اساس توافقنامه ایالات متحده – طالبان، صورت گیرد. با وجود تعهدات هر دو طرف مبنی بر انجام این کار، تا امروز هیچ زندانی رها نشده است».
به گفته آقای خلیلزاد، طالبان تعهد می‌کنند که زندانیان رها شده به تعهدات شان در توافقنامه صلح پایبند خواهند بود و به میدان جنگ بر نخواهند گشت.
آقای خلیلزاد می‌افزاید: «نقض این کار پروسه صلح را تضعیف خواهد کرد».
با این حال، نماینده ویژه امریکا بر رهایی زندانیان طالبان تأکید دارد و می‌گوید زمان رهایی این زندانیان فرا رسیده است.
خلیلزاد در مورد بحران سیاسی در کشور گفته است: «زمان آن فرارسیده که افغانان مصحلت نموده و با کنار گذاشتن اختلافات شان بحران سیاسی را حل کنند که از انتخابات و تحلیف دوگانه به وجود آمده است».
وی خاطرنشان کرده است که این بحران به امنیت آسیب می‌زند. خلیلزاد با اشاره به تهدید ویروس کرونا، از مردم افغانستان خواسته تا کشور و مردم خود را در اولویت قرار دهند.
این در حالی است که رییس جمهور غنی همواره به تضمین‌های امنیتی برای رهایی ۵ هزار زندانی طالبان تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا