آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

خلیلزاد به طالبان:

زمان به زمین گذاشتن سلاح فرا رسیده است

زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان که در جریان ششمین دور گفت‌وگوهایش با نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر قرار دارد، گفته است که او در آغاز این گفت‌وگوها به طالبان تفهیم کرده است که زمان پذیرفتن صلح، به زمین گذاشتن سلاح و توقف خشونت‌ها در افغانستان فرا رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، دور تازه‌ای از گفت‌وگوها میان دو طرف روز چهارشنبه هفته‌ جاری در دوحه آغاز شد. آقای خلیل‌زاد بامداد امروز (جمعه، ۱۳ ثور) در یک رشته توییت گفته است که او برای از سرگیری مذاکرات به دوحه رفته و راه‌های برقراری صلح در افغانستان را جست‌وجو می‌کند.
او در ادامه نوشته است که برای تامین صلح در افغانستان نیاز است تا روی چهار موضوع مرتبط به هم (خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تضمین مبارزه با تروریزم بین‌المللی، آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس) بحث و توافق صورت گیرد.
خلیلزاد خاطرنشان کرده است در صورتی که روی این چهار موضوع مرتبط به هم توافقی صورت نگیرد، هیچ توافق دیگری نیز صورت نخواهد گرفت.
آقای خلیلزاد در ادامه نوشته است که او به گروه طالبان گفته که مردم افغانستان برادران و خواهران آن‌ها اند و این مردم خواستار صلح و پایان جنگ هستند. او همچنان از گروه طالبان خواسته است که باید به این خواست مردم توجه کند.
گروه طالبان نیز به این اظهارات خلیلزاد واکنش نشان داده و گفته است که آقای خلیل‌زاد نباید به فکر به زمین گذاشتن سلاح طالبان باشد. این گروه همچنان از خلیلزاد خواسته است که به امریکا تفهیم کند که از زور کار نگرفته و برای ابقای «اداره‌ کابل» تلفات جانی و زیان مالی بیشتر ازاین متحمل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا