آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

زمین‌لرزه مرگبار ترکیه؛ آمار قربانیان از ۴۹ هزار تن فراتر رفت

خبرگزاری دید: مقام‌های رسمی ترکیه اعلام کردند که آمار قربانیان زمین‌لرزه مرگبار اخیر در این کشور از ۴۹ هزار تن فراتر رفته است.

به نقل از آناتولی، فواد اوکتای معاون رییس جمهور ترکیه شنبه‌شب(۲۷ حوت) گفته است که در زمین‌لرزه اخیر در این کشور ۴۹ هزار و ۵۸۹ تن جان باخته است.

معاون رییس‌جمهور ترکیه در یک نشست خبری در انقره گفته است که در میان آمار نشرشده ۶ هزار و ۸۰۷ تن آنان اتباع خارجی هستند.

اوکتای تاکید کرده است که کشورش تمام تلاش خود را برای مقابله با پیامدهای زلزله اخیر به کار خواهد بست.

به گفته او، همه وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده انجام می‌دهند.

پیش‌تر بنیاد تحقیقات سیاست اقتصادی ترکیه (TEPAV) با انتشار گزارشی جامع درباره زمین‌لرزه اخیر در این کشور اعلام کرده بود که این زمین‌لرزه علاوه بر تلفات جانی سنگین، بیش از ۱۵۰ میلیارد دالر خسارت مالی برجای گذاشته است.

بنابر پیش‌بینی این موسسه، خسارت مربوط به حمایت‌ از ساخت مسکن، مراقبت و آموزش زلزله‌زد‌گان و اشتغال جمعیت زلزله‌زده نیز حدود ۱۷ میلیارد دالر و هزینه سالانه احداث و مدیریت سرپناه موقت نیز چهار میلیارد دالر برآورد شده است.

زمین‌لرزه ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری به تاریخ ۶ فبروری سال جاری میلادی در کشورهای ترکیه و سوریه علاوه بر تلفات جانی زیاد، خسارت‌های مالی سنگینی نیز بر پیکر اقتصاد این دو کشور برجای گذاشت

بنا بر آمار ارائه شده، در پی این زمین‌لرزه بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن مجبور به کوچ و مهاجرت از محل زند‌گی خود به مکانی دیگر شده‌اند.

هر چند که خسارت دقیق این زمین‌لرزه که از آن به عنوان «فاجعه قرن» یاد می‌شود هنوز مشخص نشده است؛ اما برخی نهادهای اقتصادی برآوردهای خود را از میزان خسارت این زلزله اعلام کرده و گفته‌اند که اقتصاد ترکیه به سختی می‌تواند از زیر بار خسارت این رویداد کمر راست کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا