آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای رهبری جمعیت اسلامی؛

زمینه برگزاری مجمع عمومی فراهم شود/ از روند مصالحه ملی حمایت می‌کنیم

جلسه شورای رهبری جمعیت اسلامی به ریاست عطامحمد نور رییس شورای اجرایی این حزب تدویر شده و ضمن حمایت فعال و همه جانبه از پروسه مصالحه ملی، بر ضرورت برگزاری مجمع عمومی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، جلسه شورای رھبری جمعیت اسلامی امروز چهارشنبه(۱۱سرطان) به ریاست عطا محمد نور رییس شورای اجرایی این حزب و با اشتراک بیشتر از دو سوم کل اعضا دایر شده و در باره مصالحه با طالبان، مشارکت در حکومت و بازسازی و فعال سازی بیشتر جمعیت بحث و تصامیم زیر به اتفاق آرا اتخاذ گردید:\


١- به «کمیسیون تدارک مجمع عمومی» وظیفه سپرده شد که زمینه‌ برگزاری مجمع عمومی جمعیت اسلامی را با توجه به ضرورت مبرم بازسازی جمعیت، فراھم نماید.
٢- استاد سید عنایت‌الله شاداب عضو شورای رھبری و از موسسان جمعیت اسلامی افغانستان، تا برگزاری مجمع عمومی ریاست جلسات شورای رھبری این حزب را به عھده گیرد.
٣- جمعیت اسلامی افغانستان به گونه فعال و سازنده از پروسه مصالحه ملی حمایت می‌نماید و خواھان حضور فعال و موثر در سطوح مختلف شورای عالی مصالحه ملی می‌باشد.
۴- جمعیت اسلامی افغانستان که در تشکیل نظام جمھوری اسلامی افغانستان نقش موثر داشته است، بر مشارکت فعال این حزب در حکومت تاکید می‌کند.


۵- به منظور ايجاد هماهنگى ميان جمعيت اسلامى، شخصيت‌هاى حوزه جهاد ومقاومت ونيز ساير شخصيت‌هاى ملى وجامعه مدنى، هسته مركزى ايجاد گردد.
در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست اجرایی این حزب منتشر شده، آمده که از میان ۶۲ عضو برحال شورای رهبری جمعیت اسلامی، ۴۷ عضو آن با تصامیم اتخاذ شده موافقت نموده‌اند.
برخی آگاهان با توجه به نفوذ عطامحمد نور در میان اعضای جمعیت اسلامی به این باور هستند که در صورت برگزاری کنگره و مجمع عمومی این حزب، بخت او برای احراز رهبری بیشتر از اعضای دیگر آن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا