آخرین اخبارجهانگزارشمنطقه

زمین‌لزره شب گذشته ایران- عراق در صدر رسانه‌ها بود

همزمان با وقوع زمین‌لرزه مهیب ۷.۲ ریشتری در ایران و عراق، رسانه‌های بین‌المللی به گونه گسترده به این رویداد پرداختند.
به گزارش خبرگزاری دید، رسانه‌های انگلیسی زبان از ساعات اولیه وقوع زمین لرزه مهیب در غرب ایران اخبار تلفات و مجروحان این حادثه را به نقل از رسانه‌های داخلی منتشر کردند.
خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی در ایران و عراق، به وقوع این زمین لرزه در مناطقی از این دو کشور اشاره کرده و روزنامه گاردین نیز در تازه‌ترین گزارش خود آمار قربانیان این زمین لرزه را بیش از ۳۲۰ تن اعلام کرده است.
وال استریت ژورنال هم با تیتر «زمین لرزه ۷.۳ ریشتری مرز ایران-عراق را به لرزه درآورد » اقدام به پوشش خبری مربوط به این زمین لرزه کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به تلفات این زمین لرزه در ایران، نوشته‌ است که دولت عراق از تلفات و خسارت‌های احتمالی این زلزله اطلاعاتی منتشر نکرده‌ است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان هم، با تیتر درشتی از شمار تلفات زمین لرزه عراق-ایران اعلام کرد: لرزش‌های این زلزله در کشورهای دیگری از جمله پاکستان، لبنان، کویت و ترکیه هم احساس شده‌ است.
شبکه خبری فاکس‎نیوز هم، در خبری به انتشار تعداد تلفات و مجروحان زلزله غرب ایران پرداخت.
شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز با مرگبار خواندن این زمین‎لرزه، به نقل از منابع داخلی اعلام کرد: بیشتر قربانیان این حادثه از شهرکرمان‎شاه ایران بوده‌اند.
همچنین روزنامه «بلومبرگ» در خبری، به انتشار آمار تلفات و مجروحان زلزله کرمانشاه پرداخت و به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی اشاره کرد که حاکی از ترس و وحشت ساکنان مناطق زلزله‌زده است.
گفتنی است که شب گذشته مرکز زمین‎شناسی امریکا اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۷.۳ ریشتر روز یکشنبه منطقه‌ای در ۱۰۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر سلیمانیه عراق را در نزدیکی مرز ایران، لرزاند.
آمار تلفات انسانی زمین‌لرزه شب گذشته که غرب ایران و شرق عراق را لرزاند، افزایش یافته و در حال بلند رفتن است.
شماری از رسانه‎های ایرانی، آمار کشته شدگان را ۳۲۸ نفر و زخمیان این رویداد طبیعی را بیش از ۱۸۰۰ نفر ذکر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا